ابرآمد چه سرویسهایی را در اختیار کسبوکارها قرار میدهد؟
شش سرویس مرکز داده مجازی ابرآمد، ابر خصوصی مجازی ابرآمد، پلتفرم ابرآمد، دسکتاپ ابرآمد، سرویس شرایط بحرانی و سرویس پشتیبانیگیری ابرآمد؛ سرویسهایی هستند که این شرکت در اختیار کسبوکارها قرار میدهد. همچنین انتظار این است که بخش فناوری اطلاعات چابک باشد، محرمانگی اطلاعات را حفظ کند، تداوم کسبوکار با تداوم سرویسهای فناوری اطلاعات ادامه پیدا کند و درنهایت تمام اینها با هزینه کمی انجام شود.» المان دیگری که IBM به این موارد اضافه کرد حوزه اطلاعات است. مدیران فناوری اطلاعات برای تصمیم درست در حوزههای مختلف با استراتژی موفق، نیازمند اطلاعات هستند و این اطلاعات در شاخصهای کلان باید در اختیار آنها قرار بگیرد.» او در ادامه به بررسی لایههای مختلفی که در حوزه فناوری اطلاعات مطرح است، پرداخت و گفت: «در پایینترین لایه تجهیزات کاربران مطرح است. در سطح بالاتر، این تجهیزات باید از طریق زیرساختهای شبکههای مختلف به دیتاسنتر متصل شوند، جایی که منابع اصلی فناوری اطلاعات آنجا متمرکز شدند. لایه دیگر، مانیتورینگ و مدیریت است که این موضوع شاید جانبی دیده شود اما این لایه اطلاعات را تولید میکند و شکل میدهد. درنهایت نیز لایه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات مانند چتری تمام این لایهها را دربرمیگیرد.» لایه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات هستند. برای مدیریت فناوری اطلاعات سازمان طراحی و پیادهسازی شود و سطوح بلوغ آنها او در ادامه سرویسهای ابرآمد را مورد بررسی قرار داد و گفت: «ما با نگاه به چالشهایی که کسبوکارها در کشورمان با آن درگیر هستند سرویسهایی را طراحی کردیم که پاسخگوی نیازهای واقعی آنها باشند. یکی از این سرویسها مرکز داده مجازی ابرآمد است. سرویس دیگر ابرآمد، ابر خصوصی مجازی ابرآمد است. سلطانی درباره این سرویس گفت: «اگر سازمانی نخواهد مدیریت سرویس مجازی را برعهده ابرآمد بگذارد ما سرویس ابر خصوصی را برای آنها فراهم کردهایم. مشتری این سرویس را در دل ابرآمد برای خود شکل میدهد و راهبری و مدیریت این ابر خصوصی هم برعهده مشتری و به صورت سلف سرویس است.» مدیرعامل ابرآمد درباره این سرویس توضیح داد: «در لایه تجهیزات کاربران سرویس ابرآمد است. دچار مشکل شد سرویس، تداوم پیدا میکند و در بستر ابرآمد قابل دسترس است.
متن کامل خبر در سایت راه پرداخت
نظرات