ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اشتغال فارغ‌التحصیلان، از مهم‌ترین مطالبات وزارت علوم است

ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اشتغال فارغ‌التحصیلان، از مهم‌ترین مطالبات وزارت علوم است

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری صبح امروز در دیدار با رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه گنبدکاووس با بیان اینکه شرق گلستان، دارای ظرفیت‌های قابل توجهی‌است، تصریح کرد: بنده معتقدم که با توجه به جمعیت دانشجویی، روستایی و شهری که در شرق استان سکونت دارند، بسیاری از ظرفیت‌های موجود در این منطقه تاکنون مورد بهره‌برداری و استخراج قرار نگرفته و مهم‌ترین دلیل حضور ما در این اینجا، اتخاذ تصمیمی جهت راه‌اندازی مرکز رشدی فعال با محوریت دانشگاه گنبد در این شهرستان است.

دکتر غفاری ادامه داد: هرچقدر که در حوزه اشتغال کمک و هزینه کنیم، ضروری است و بسیاری از مسائل و چالش‌های موجود برای راه اندازی این مرکز  قابل حل است.

وی، بحث‌های مربوط به اختصاص، تملک زمین و .... را فرآیندهایی زمان‌بر عنوان کرد و گفت: علی‌رغم اینکه حداقل سخت‌افزار برای انجام امور و فعالیت فناوران مورد نیاز است، ما در حوزه نرم‌افزاری از جمله تبلیغات و معرفی این مرکز به دانشجویان و... کار خود را آغاز کنیم که پارک نیز از ابتدای امر در کنار دانشگاه گنبد خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان با اشاره به یکی از اصلی‌ترین مطالبات حال حاضر وزارت علوم، خاطرنشان ساخت: همه ما مسئولیتی در راستای اشتغال و توانمندی‌های‌ دانشجویانی که ۴سال از عمرشان را در فضای دانشگاه‌ها سپری کرده‌اند،  بر دوش خود احساس می‌کنیم که این امر هم‌اکنون از مطالبات و دغدغه‌های جدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

وی افزود: در حال حاضر مجموعه پارک علم و فناوری گلستان آمادگی کامل خود را برای حمایت از راه‌اندازی هرچه سریع‌تر یک مرکز رشد فعال در دانشگاه گنبد اعلام می‌دارد و نویدبخش حمایت‌های بسیار قابل توجهی نیز از سوی پارک از هسته‌ها و واحدهای فناور فعال در این مرکز هستیم.

دکتر غفاری در ادامه تامین حداقل‌ها و فضای کاری مورد نیاز هسته‌ها را برای راه‌اندازی این مرکز ضروری عنوان کرد و گفت: هسته های پذیرش شده برای انجام فعالیت‌های ابتدایی خود نیاز به دفتر کار جدا و یا فضای کار اشتراکی دارند که می‌توانیم از فضاهای متعلق به دانشگاه گنبد برای اختصاص فضا و به راه انداختن لوکوموتیو فناوری در شرق استان بهره‌مند گردیم.

وی تاکید کرد: حتی اگر ۵ تیم از دل این مرکز رشد موفق شوند، تمامی نگاه‌ها از جای‌جای استان متوجه مرکز رشد این دانشگاه خواهد شد و در ایجاد فضایی با نشاط در بین دانشجویان موثر خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان همچنین ارائه تسهیلات قابل توجه به هسته‌های فعال و موفق را از مهم‌ترین حمایت‌های پارک گلستان عنوان کرد و گفت: برای مجموعه پارک تعداد و یا کمیت هسته‌های حاضر در این مرکز ملاک نیست، بلکه با توجه به کیفیت هسته‌های پذیرش شده و ارزیابی‌های متوالی آنها می‌توانیم تا سقف چند ده میلیون تومان از هسته‌‎های موفق حمایت کنیم.

در ادامه این دیدار، دکتر طهماسبی، رئیس دانشگاه گنیدکاووس نیز ضمن تبریک به دکتر غفاری به دلیل انتصاب به عنوان ریاست جدید پارک علم و فناوری گلستان، بیان داشت: با توجه به ظرفیت‌های موجود و علی‌رغم محدودیت‌هایی از قبیل محدودیت فضا که گریبان‌گیر ما است، تمایل داریم که مرکز رشدی فعال در شرق استان راه‌اندازی شود و ما نیز به سهم خودمان از گام اول در کنار پارک گلستان جهت به حرکت درآوردن این چرخ فناوری حمایت خواهیم نمود.

دکتر ستاریان، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه گنبد نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شرق استان، بیان داشت: با هم‌افزایی هرچه بیشتر بین مجموعه پارک علم و فناوری استان و دانشگاه گنبد و استفاده از ظرفیت اساتید برجسته و دانشجویان تحصیلات تکمیلی توانمند فعال در این دانشگاه، می‌توانیم مرکز رشدی قابل دفاع در حوزه‌های مختلف در سطح منطقه ایجاد نماییم.

وی ادامه داد: ما به کلیات تعهدات از پیش تعیین شده به پارک در راستای ایجاد این مرکز و واگذاری فضای مناسب استقرار واحدها پایبند و در صدد توسعه هرچه سریع‌تر این مرکز و از بین بردن موانع موجود هستیم.

گفتنی است در پایان این نشست از فضاهای موجود در این دانشگاه برای تخصیص مکانی مناسب جهت راه اندازی مرکز رشد دانشگاه گنیدکاووس بازدید بعمل آمد.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان

    پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات