استارتاپ های فین تکی موفق بریتانیا به حقوق بازنشستگان چشم می دوزند

استارتاپ های فین تکی موفق بریتانیا به حقوق بازنشستگان چشم می دوزند

دو استارتاپ فین تکی انگلستان قصد دارند با افزودن خدمات سرمایه گذاری بازنشستگی به محصولاتشان، از این فرصت طلایی برای پیشرفت هر چه بیشتر خود بهره بگیرند.

به گزارش اکوسیستم، دو استارتاپ موفق سرمایه گذاری آنلاین با نام های Moneyfarm و Scalable Capital قصد دارند تا پایان سال میلادی جاری محصولات و خدماتی را برای بازنشستگان به سرویس خود اضافه کنند. این دو مجموعه امیدوارند با بهره گیری از جمعیت عظیم بازنشستگان انگلستان و حقوق مستمری بالای آن ها بتوانند رشد استارتاپ های خود را چند برابر کنند.

استارتاپ Moneyfarm همراه با اعلام آمار سالانه اش، از قصد خود برای ارائه محصولات سرمایه گذاری بازنشستگی تا پایان سال خبر داد.

آمار منتشر شده نشان می دهد که این استارتاپ که ابتدا در سال ۲۰۱۲ در ایتالیا و سال گذشته در انگلستان آغاز به کار کرد، اکنون ۲۶۰ میلیون پوند سرمایه تحت اختیار دارد. این مبلغ شامل سرمایه گذاری های شخصی و حساب های پس از انداز انفرادی می شود.

پائولو گالوانی، بیان گذار و رییس هیئت مدیره Moneyfarm، می گوید: ما در سه ماهه آخر سال جاری یک محصول بازنشستگی در انگلستان و سال بعد در ایتالیا ارائه می کنیم. تمرکز اصلی ما در ماه های آینده روی این موضوع خواهد بود.

او می افزاید: حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد از پس از انداز ها و سرمایه گذاری انگلستان توسط مستمری های بازنشستگان صورت می گیرد. اختلاف حقوق بازنشستگان انگلستان در اروپا بدترین وضعیت را دارد.

به گفته سیمون میلر، بنیان گذار و مدیر عملیاتی Scalable Capital انگلیس، استارتاپ او نیز قصد دارد محصولات سرمایه گذاری بازنشستگی را تا اواخر سال ارائه دهد.

میلر می گوید: حقوق بازنشستگان سهم بزرگی از ثروت انگلستان را در بر می گیرد و این موضوع مورد توجه عموم مردم انگلستان است. این روز ها افراد بیشتر و بیشتری در حال به دست گرفتن کنترل بازنشستگی و مستمری های خود هستند. به همین خاطر ما فکر می کنیم در این زمینه با یک فرصت طلایی رو به رو هستیم.

Scalable Capital نیز مثل Moneyfarm یک مشاور دیجیتال (robo-advisor) است که به صورت دیجیتال به افراد در مدیریت سرمایه ها کمک می کند. Scalable با استفاده از الگوریتم های پیچیده به صورت خودکار سهام های سرمایه گذار را بر اساس ریسک متعادل می کند. این استارتاپ که در سال ۲۰۱۴ آغاز به کار نمود، اکنون در آلمان و انگلستان در حدود ۳۰۰ میلیون یورو دارایی در اختیار دارد.

میلر می گوید: یکی از رایج ترین سوالاتی که در مراسم های مختلف توسط سرمایه گذاران بالقوه یا فعلی از ما پرسیده می شود، این است: آیا می توانم حقوق بازنشستگی خودم را پیش شما سرمایه گذاری کنم؟ این موضوع در کار ما تغییری ایجاد نمی کند، بلکه چیزی است که مشتریانمان از ما می خواهند.

Scalable و Moneyfarm در ارائه سرویس سرمایه گذاری بازنشستگی خود از Nutmeg، بزرگترین شرکت مدیریت دیجیتال سرمایه انگلستان، پیروی می کنند. Nutmeg محصول مخصوص بازنشستگان را در سال ۲۰۱۵ راه اندازی نمود و به کمک آن در انگلستان در حدود ۶۰۰ میلیون پوند سرمایه تخت اختیار خود درآورد.

    نظرات