صنعت حمل‌ونقل با مشارکت بازیگران این عرصه هوشمند می‌شود

صنعت حمل‌ونقل با مشارکت بازیگران این عرصه هوشمند می‌شود

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همایش بررسی راهکارهای هوشمندسازی صنعت حمل و نقل با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت ایرانسل و با حضور جمعی از مدیران ، کارشناسان و متخصصان حوزه حمل و نقل برگزار شد تا به کمک بازیگران این عرصه، صنعت حمل و نقل کشور متحول شود.

در این همایش سید جلال موسوی معاون اجرایی ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تشریح ماموریت و چشم انداز ستاد در حوزه حمل و نقل هوشمند، گفت: رسالت اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت از موضوعات فناورانه و توانمند سازی و تسهیل فعالیت استارت آپ ها و مجموعه های دانش بنیان است.

وی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی دارد با تمامی سازمان ها و شرکت ها در حوزه هوشمند سازی صنعت حمل  نقل همکاری و از طرح های فناورانه حمایت کند.

به گفته موسوی، ستاد در حوزه های  فضایی، هوایی، دریایی، ریلی و خودرویی اقدام به شناسایی نیازهای جامعه کرده است و با ارزیابی ظرفیت های شرکت های دانش بنیان سعی در ارائه راهکارهای مناسب برای رسیدن به حمل و نقلی بهتر برای عموم جامعه هستیم.

در ادامه شهاب خدامرادی مسوول حمل و نقل هوشمند ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز  با ارائه برنامه های های ستاد در حوزه هوشمند سازی صنعت حمل و نقل به نقش و جایگاه بازیگران اصلی این حوزه پرداخت و نقشه راه ستاد برای رسیدن به حمل و نقلی هوشمند و بهتر در کشور را تشریح کرد.

وی افزود: ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طرح ها و ایده های مرتبط با این حوزه استقبال می کند.

به گفته خدامرادی، سامانه حمل و نقل هوشمند شامل فناوری و وسایل روز مانند دوربین دیجیتال، دستگاه های های موقعیت یاب ماهواره ای و الگوریتم های هوشمند برای بهبود وضعیت حمل و نقل، ترافیک، افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا و بسیاری از موارد دیگر است که امروزه جایگزین روش های گذشته شده است.

پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات