ایران و بولیوی در زمینه فناوری‌های پیشرفته همکاری می کنند

ایران و بولیوی در زمینه فناوری‌های پیشرفته همکاری می کنند

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این یادداشت تفاهم ، طرف ایرانی متعهد گردید تا دانش فنی فناوری نانو را بواسطه ایجاد رشته کارشناسی ارشد و دکتری فناوری نانو و همچنین تاسیس آزمایشگاه تخصصی نانو در دانشگاه امی‌بولیوی درچارچوب همکاری توسعه ای جنوب جنوب امضاء نماید .

در مراسم امضاء این یادداشت تفاهم وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با افتخار آماده به اشتراک گذاشتن دستاوردهای خود با ملت هایی است که پیشرفت خود را به کشورهای حامی یکجانبه گرائی پیوند نزده اند و در فربه تر شدن نظام سلطه نقشی ایفاء نمی‌کنند .

وزیرخارجه کشورمان افزود: راز پیشرفت و توسعه کشورهائی که مصمم به حفظ استقلال خود در جهانی که کشورهای استعماری، سعی در تعمیق وابستگی سایر کشورها را دارند، چشم فروبستن از حمایت های مشروط این کشورها و اعتماد به ظرفیت های داخلی و همچنین به مشارکت گذاشتن ظرفیت های خود با کشورهای همسو می‌باشد. سیاستی که جمهوری اسلامی ایران از چهار دهه قبل تاکنون و پس از انقلاب اسلامی در پیش گرفته و خوشبختانه با همین رویکرد موفق به کسب دستاوردهای شگرفی در حوزه‌های مختلف دفاعی، هسته ای و علمی و فناوری شده است. تاجائیکه، علیرغم اعمال فشارهای گونان و سنگین چهل ساله از سوی کشورهای سلطه طلب، همچنان با اقتدار درحال پیمودن قله‌های پیشرفت و توسعه می‌باشد .

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات