پیشنهاد تاسیس مرکز نوآوری و جذب ایده در حوزه شهری

پیشنهاد تاسیس مرکز نوآوری و جذب ایده در حوزه شهری

wefwefw

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری، صبح امروز به اتفاق معاون این پارک با دکتر ناصر گرزین، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان در محل شورا دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، دکتر غفاری با بیان اینکه غرب گلستان، دارای ظرفیت عظیمی است که نیازمند حمایت جهت ایجاد بسترهای لازم برای کارآفرینی و اشتغال می‌باشند، گفت:  اگر این بستر در مرکز استان فراهم شود، بسیاری از نخبگان و ایده پردازان و فارغ التحصیلان دانشگاهی از مهاجرت به استان‌های دیگر خودداری خواهند نمود.

وی با ارائه پیشنهاد راه‌اندازی و تاسیس یک مرکز نوآوری و فناوری در حوزه شهری بصورت مشترک با شهرداری گرگان، ادامه داد: با فعال نمودن مرکزی با این نام، قطعا می‌توانیم از جوانان بومی استان و شهر گرگان برای حل چالش‌ها و معضلات حوزه مدیریت شهری، بهره‌مند گردیم.

دکتر غفاری، بزرگ‌ترین معضل پارک علم و فناوری گلستان را در حال حاضر کمبود فضا برای استقرار هسته‌ها و واحدهای فناور عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی این مرکز جوانان زیادی می‌توانند با ارائه ایده‌های نو و کارآمد به فعالیت در این مرکز مشغول شده و از حمابت‌های مختلف پارک علم و فناوری گلستان به ویژه ارائه تسهیلات ویژه بهره‌مند گردند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان اضافه کرد: همچنین حوزه مدیریت شهری گرگان نیز می‌تواند با اعلام فراخوانی، به جذب ایده‌‎های مربوط به حوزه‌های مختلف شهری از قبیل هوشمندسازی،‌ زیست‌محیطی، حمل و نقل و ترافیک، ‌آسیب‌های اجتماعی و... اقدام نماید که با رصد این طرح‌ها توسط کارشناسان پارک، حمایت‌های لازم در ادامه انجام خواهد شد.

دکتر غفاری ابراز داشت: این چرخه، به خودی خود باعث مرتفع شدن مشکلات شهری از یک سو و حل مسئله اشتغال جوانان از سوی دیگر خواهد شد.

وی همچنین از تخصیص بودجه لازم از سوی پارک علم و فناوری گلستان برای تاسیس و راه‌اندازی این مرکز خبر داد و گفت: حمایت‌های مالی ما از زمان اتخاذ تصمیمات اولیه برای ساخت تا استقرار تیم‌های مختلف به صورت مرحله به مرحله انجام خواهد شد؛ که البته فرآیندهای پیشرفت کار تیم‌های مستقر توسط کارشناسان پارک در زمان‌های مختلف پایش خواهد شد که درصورت عدم پیشرفت در فرآیند کارها، تیم‌های متقاضی دیگر جایگزین تیم‌های اولیه خواهند شد.

دکتر غفاری خاطرنشان ساخت: شهرداری گرگان با در اختیار قرار دادن فضای لازم می‌تواند بسترهای اولیه مورد نیاز این مرکز را ایجاد و در واقع ساخت مهم‌ترین ویترین نوآوری و کارآفرینی شهری در غرب استان را تسهیل نماید.

دکتر ناصر گرزین، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان نیز در این دیدار ضمن تبریک به دکتر غفاری برای تصدی مسئولیت جدید و آرزوی توفیق، پارک علم و فناوری گلستان را کانونی سرشار از ظرفیت‌های لازم برای ارائه ایده‌های خلاقانه از سوی جوانان دانست و گفت: در حوزه مدیریت شهری تاکنون از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های پارک گلستان استفاده نشده است و و درواقع استفاده از ایده‌های نو در حوزه شهری، حلقه مفقوده زنجیره فعالیت‌های بین پارک علم و فناوری گلستان و شهرداری گرگان است.

دکتر گرزین، برقراری یک پیوند ناگسستنی بین شهرداری گرگان و پارک علم و فناوری گلستان را لازمه ایجاد یک مرکز فعال در شمال کشور دانست و تصریح کرد: قطعا شهرداری گرگان به تنهایی قادر به تاسیس و مدیریت چنین مرکزی در غرب استان نخواهد بود و ما نیازمند همکاری‌های دوجانبه و مدیریت این مرکز توسط مسئولان و کارشناسان زبده فعال در پارک علم وفناوری گلستان هستیم.

وی در پایان با اشاره به انتخاب فضایی مناسب در شهر گرگان برای ایجاد این مرکز، ابراز داشت: تصمیم‌سازی برای جانمایی مکانی مناسب جهت تاسیس این مرکز بسیار با اهمیت است؛ چراکه می‌بایست به لحاظ جغرافیایی، در دسترس عموم مردم قرار داشته باشد و رفت و آمد به آن مکان برای جوانان به راحتی انجام پذیرد.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

      منبع خبر

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

        نظرات