برنامه توانمندکردن شرکت‌های دانش‌بنیان تصویب شد

برنامه توانمندکردن شرکت‌های دانش‌بنیان تصویب شد

دکتر مهدی کشمیری مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و قائم مقام معاون پژوهش و فناوری این وزارت در امور فناوری، از آمادگی صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور سرمایه‌گذاری تا سقف ۲۰۰ میلیارد تومان در شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: امیدوارم به کمک همگرایی واحدهای فناور از ظرفیت صندوق بهره‌برداری کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر کشمیری در چهلمین نشست روسای پارک‌های علم و فناوری و مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی که در محل این صندوق برگزار شد، با اشاره به جایگاه مطلوب وزارت علوم در دوره جدید صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: نگاه توسعه‌اندیشانه فعالان این صندوق، فضای مناسبی را برای بهره‌برداری فراهم کرده است. وی با بیان اینکه در حال حاضر نگاه ویژه‌ای به پارک‌های علم و فناوری وجود دارد، افزود: صندوق‌های پژوهش و فناوری و پارک‌های علم و فناوری نیروی کمکی صندوق هستند و پارک‌ها باید در شراکت راهبردی صندوق، همکاری و همراهی داشته باشند.
مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، با اشاره به برنامه‌های مخصوص صندوق نوآوری و شکوفایی، تصریح کرد: برای آنکه برنامه گرنت فناوری به درستی پیش رود همکاری خود را با صندوق نوآوری و شکوفایی ایجاد کردیم و این برنامه تحت عنوان توانمندکردن شرکت‌های دانش بنیان در بحث تحقیق و توسعه به تصویب رسید. قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در امور فناوری، با اشاره به امضای تفاهم‌نامه وزارت علوم و صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح کرد: در حال حاضر صندوق آمادگی این را دارد که تا سقف ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند و امیدوارم به کمک این تفاهم‌نامه و همگرایی واحدهای فناور از ظرفیت صندوق بهره‌برداری کنیم. دکتر کشمیری تصریح کرد: قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دو منبع را برای صندوق نوآوری و شکوفایی در نظر گرفته؛ یکی نیم درصد اعتبارات عمومی و دیگری بودجه ۳ هزار میلیارد تومانی، اما گرنت مالی خود منبعی برای توسعه برنامه‌های دانش‌بنیان است.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

    پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

    پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان یک پارک علم و فناوری در شهر زاهدان می باشد

      نظرات