ارائه پیشنهاد کاهش ۵۰ درصدی مالیات بر ارزش افزوده فروش اینترنتی
های اینترنتی و همچنین با هدف حمایت از کسب و کارهای فیزیکی در دوره شیوع کرونا و قرنطینه نسبی، طرحهای حمایتی متفاوتی را در دستور کار خود قرارداده است؛ این طرحها علاوه بر اینکه شامل برنامههای کوتاه مدت و بلندمدت برای برگزاری بازارگاههای فروش کالای فروشگاههای فیزیکی در فضای مجازی میشود، در نظر دارد تا با اختصاص برخی از تخفیفهای مالیاتی از جمله تخفیف در مالیات بر ارزش افزوده یا مشوقهای مالیاتی از جمله تخصیص اعتبار مالیاتی در طی سال ۹۹ مردم و کسب و کارها را به سمت استفاده از این بستر برای انجام فعالیتهای خود تشویق کند. در فاز اول این طرح که جشنواره فروش اینترنتی کالا نام گرفته و از ۲۳ اسفند تا ۲۹ اسفند ادامه داشت بستری فراهم شد تا تعدادی از فروشگاههای فیزیکی که تاکنون به دلایل مختلف از فضای مجازی برای ارائه کالای خود استفاده نکرده بودند از این بستر استفاده کنند و کالای خود را عرضه کنند. هماکنون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نظر دارد با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه کشوری کسب و کارهای فضای مجازی همچنان بستری در اختیار کسب و کارهای فیزیکی بگذارند تا از طریق آن کالاهای خود را به صورت اینترنتی به مردم عرضه کنند. علی رهبری، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در یک جلسه مطبوعاتی آنلاین که امروز ۱۸فروردین ماه برگزار شد، با اعلام اینکه جشنواره مجازی داری ۳ رکن خریداران اینترنتی، فروشگاههای اینترنتی و فروشگاههای آفلاین استT گفت: «با توجه به کاهش فروش برخی از کسب و کارها به خصوص کسب و کارهای بخش کیف، کفش، علی رهبری با اشاره به اقدامات انجام شده در دوره برگزاری جشنواره فروش اینترنتی کالا گفت: «در این دوره برای اینکه کسب و کارهای فیزیکی بتوانند کالای خود را در بستر اینترنت عرضه کنند سه راهکار در نظر گرفته شد، یکی از آنها ایجاد یک فروشگاه آنلاین بود که کسب و کار که انجام تمامی فعالیتها بر عهده فروشگاه بود به این منظور ما با یکسری از فروشگاهسازها نیز وارد مذاکره شده بودیم و آنها متعهد شده بودند که در عرض ۴۸ ساعت یک سایت کامل با درگاه پرداخت را به متقاضیان ارائه دهند.» رهبری افزود: «طبق اعلام فروشگاههای اینترنتی در بازه جشنواره فروش بهاره تعدادی از فروشگاههای اینترنتی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش فروش را تجربه کردند.» او از دیگر بسترهای فراهم شده در این دوره را استفاده از بستر آگهی دیجیتالی عنوان کرد و گفت: «در این بخش با ارائه کنندگان بسترهای تبلیغات الکترونیکی مقرر شد تا ارائه خدماتی بهتر به فروشگاههای فیزیکی آنان را به عرضه کالاهایشان در این فضا کمک کنند. رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در پاسخ به این سوال که فروشگاههای فیزیکی از کدام مدل بیشتر برای عرضه کالای خود بهره بردند، گفت: «در این مورد صحبت کردن زود است تقریبا شاید دو یا سه هفته دیگر تمایل فروشگاهها به استفاده از مدلهای مختلف ارائه کالا مشخص میشود اما ما پیشبینی میکنیم که تمایلشان به نحوه عرضه در بازههای زمانی مختلف تغییر خواهد کرد. در ابتدا پیشبینی میکنیم که فروشگاههای فیزیکی به سمت استفاده از بسترهای آگهیهای الکترونیکی حرکت کنند و پس از آن به تدریج به دلیل اینکه توان مدیریت لجستیک کالا و مدیریت درگاههای پرداخت را ندارند به سمت مذاکره با بازارگاههای و مارکت پلیسها روندو کالاهای خود را از طریق آنان عرضه کنند و در نهایت شاید به این نتیجه برسند که بهتر است برای خود فروشگاه اینترنتی مستقلی راهاندازی کنند.» رهبری اعلام کرد: «در چشماندازی که برای دوره پسا کرونا در نظر گرفتهایم این است که بتوانیم از بستر ایجاد شده برای رونق کسب و کارهایی که تا کنونی جایی در تجارت الکترونیکی نداشتهاند یا به صورت محدودتر کالاهای خود را در این بستر عرضه میکردند استفاده کنند. او همچنین اعلام کرد: «این مرکز پیشنهاد دادهاست که اعتبار مالیاتی برای کسب و کارهای فعال در فضای مجازی در نظر بگیرند در اینصورت اگر افراد با توجه به فروش اینترنتیشان به حساب اعتبار مالیاتیاشان واریز میشود و در نهایت درپایان سال و هنگام تسویه مالیات از آن اعتبار مالیاتی کاسته میشود.» رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی یکی از چالشهای تجارت الکترونیکی در این دوره را حمل و نقل کالا و لجستیک عنوان کرد او با اشاره به اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته است گفت: «طبق توافقات صورت گرفته میان دستگاههای مختلف مقرر شده است که حمل و نقل دورن شهری و برون شهری با توجه به گسترش ویروس کرونا و محدویت حمل و نقلی که در کشور ایجاد شده است بدون مشکل بتوانند تردد کنند و کالاها را به سراسر کشور منتقل کنند.
متن کامل خبر در سایت اکوموتیو
نظرات