ایجاد ارتباط میان مدیریت شهری و فناوری‌های نوین امری اجتناب‌ناپذیر است

ایجاد ارتباط میان مدیریت شهری و فناوری‌های نوین امری اجتناب‌ناپذیر است

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری در جلسه‌ای که با حضور دکتر دادبود شهردار گرگان، دکتر گرزین رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان و دکتر آیدانی معاون پارک علم و فناروی گلستان برگزار ‌‌شد، از حمایت‌های چشمگیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت راه‌اندازی یک مرکز نوآوری فعال در حوزه مدیریت شهری در شهر گرگان خبر داد.

دکتر غفاری تصریح کرد: در صورت تخصیص یک فضای مناسب در شهر گرگان توسط شهرداری، بودجه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای بازسازی و راه‌اندازی این مکان و درواقع ایجاد یک جریان فناورانه در گرگان اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: این مرکز می‌تواند در راستای حل مسائل و مشکلات شهری از قبیل پسماند، خدمات شهری، ‌پروژه‌های عمرانی، موضوعات مربوط به GIS و... از طریق استفاده از ایده‌های کسب‌وکار و جذب استارت‌آپ‌های متخصص در حوزه شهری راه‌اندازی و زمینه اشتغال بسیاری از جوانان بومی را فراهم نماید.

رئیس پارک علم وفناوری گلستان با بیان اینکه فناوری‌های نوین می‌تواند ما را از بن بست‌های توسعه رهایی بخشد، ابراز داشت: جوانان این شهر می‌توانند جهت ارائه ایده‌های خلاقانه خود در حوزه مدیریت شهری به این مرکز مراجعه و یا با مشاهده فراخوان‌های منتشره از سوی شهرداری گرگان برای حل چالش‌های حوزه شهری چاره‌اندیشی و ایده‌پردازی نمایند.

دکتر غفاری در ادامه به حمایت‌های مالی که از سوی پارک علم وفناوری گلستان انجام خواهد شد، اشاره کرد و گفت: این حمایت‌ها از زمان اتخاذ تصمیمات اولیه برای ساخت تا استقرار تیم‌های مختلف به صورت مرحله به مرحله انجام خواهد شد؛ که البته فرآیندهای پیشرفت کار تیم‌های مستقر توسط کارشناسان پارک در زمان‌های مختلف پایش خواهد شد که درصورت عدم پیشرفت در فرآیند کارها، تیم‌های متقاضی دیگر جایگزین تیم‌های اولیه می‌گردند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان در پایان خاطرنشان کرد: مرکز نوآوری شهر گرگان، می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به‌عنوان ویترین این شهر معرفی شود و برای محقق نمودن این امر، پارک علم و فناوری گلستان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

در ادامه این دیدار، دکتر دادبود، شهردار گرگان نیز ضمن استقبال از پیشنهاد راه‌اندازی یک مرکز نوآوری در حوزه مدیریت شهری در گرگان،‌ بیان داشت: این مرکز قطعا باید با محوریت موضوعات شهری راه‌اندازی گردد که در نهایت علاوه بر اشتغال‌زایی، بتواند گره‌ای از معضلات شهری را باز کند.

وی افزود: بخش‌های مختلفی در حوزه مدیریت شهری وجود دارد که هم می‌توان برای آنها طرح مساله تعریف کرد و هم از ایده‌های ارائه شده برای حل معضلات شهری بهره جست.

دکتر دادبود در پایان ابراز داشت: تلاش خواهیم کرد که با معرفی یک مکان مناسب و در خور جوانان گلستانی، هرچه سریعتر زمینه‌های راه‌اندازی و شکل‌گیری این جریان فناورانه را در گرگان شدت بخشیم.

    لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گلستان

      منبع خبر

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان

      پارک علم و فناوری گلستان یک پارک علم و فناوری در شهر آق قلا می باشد

        نظرات