۳ روش کاربردی برای افزایش میزان فروش محصولات

۳ روش کاربردی برای افزایش میزان فروش محصولات

یکی از چالش های عمده که تولید کنندگان محصولات مختلف با آن مواجه هستند، معرفی و فروش محصولات است. این چالش به خصوص در مورد ارائه و فروش محصولات دیجیتال بیشتر خود را نشان می دهد. در این مطلب ۳ روش کاربردی برای فروش محصول را توضیح خواهیم داد.

اکوسیستم – جان رامپتون در یکی از کتاب های خود به سه استراتژی عمده در خصوص فروش محصولات به روش الکترونیکی اشاره کرده است. این سه روش می توانند به ویژه برای فروش محصولات دیجیتال و همچنین ارائه این محصولات به صورت آن لاین مفید و کاربردی باشد.

اولین روش کاربردی برای معرفی و ارائه محصول استفاده از پست الکترونیک یا همان ایمیل است. در واقع تولید کننده محصول می تواند روزانه لیستی از آخرین تولیدات خود آماده کند و آن ها را برای مشتریان بالقوه و یا مشتریان فعلی خود که قبلا محصولات این شرکت را خریداری کرده اند ارسال نماید. با این روش شرکت همواره با مشتری در ارتباط خواهد بود. شرکت های زیادی از این روش برای فروش محصولات خود استفاده کرده اند. برای مثال یکی از شرکت ها در تجارب خود برای استفاده از ایمیل در معرفی محصول به این نکته اشاره کرده است که استفاده از این روش برای ارائه محصول باعث شده بود که نیمی از محصول تولیدی این شرکت حتی قبل از اینکه به صورت کامل برای ارائه به بازار آماده شود به فروش برسد. نویسندگان بسیاری می توانند از این روش برای فروش کتاب های خود استفاده کنند. در بسیاری از موارد شرکت محصول واقعی را هنوز تولید نکرده است و تنها با استفاده از این روش می تواند نظر و سلیقه مشتریان را در اختیار داشته باشد و بر اساس آن محصولات پر استفاده و پر مخاطب را تولید نماید.

دومین روش مصاحبه با مشتریان است. یکی دیگر از روش هایی که یک شرکت می تواند از طریق آن به نیاز بازار دسترسی پیدا کند، استفاده از روش مصاحبه با مشتری است. این مصاحبه ها معمولا کمتر از ۵ دقیقه است و به این صورت انجام می شود که چند سوال مطرح می شود و مشتری می تواند در صورت تمایل در یک ویدیو به این چند سوال پاسخ دهد و آن را برای شرکت ارسال نماید. بررسی دقیق این ویدیو ها و پاسخ های مشتریان می تواند راهی باشد برای یک شرکت تا بتواند بهتر به نیازهای مشتریان و نیاز بازار دسترسی داشته باشد و محصول مناسبی را که مشتری فراوان دارد تولید نماید. در واقع این ویدیو ها راهی است برای دسترسی به آمار دقیق و واقعی. نیازی نیست که این سوالات حتما در خصوص یک محصول خاص پرسیده شود بلکه می توان در خصوص آنچه مشتری نیاز دارد و شرکت می تواند آن را تولید نماید سوالاتی پرسیده شود و مشتری پاسخ دهد.

ارائه تخفیف های مناسب در سطوح مختلف نیز می تواند یک استراتژی کاربردی باشد. روش های زیادی وجود دارد که شرکت می تواند از آن ها برای تشویق مشتری به خرید محصول استفاده نماید. یکی از این روش ارائه تخفیف های مناسب در سطوح مختلف است. بهانه های زیادی وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها محصولات را با درصدی از تخفیف به مشتری ارائه کرد. مثلا تخفیف به مشتریان قبلی در صورت خرید محصولات جدید. یا تخفیف به دلیل اینکه مشتری اولین خرید خود را از محصولات این شرکت انجام داده است. یا تخفیف های تابستانی و زمستانی. این تخفیف ها که می توانند به صورت تصاعدی افزایش یابند، می توانند به عنوان محرک خوبی برای مشتری در خرید یک محصول شناخته شوند.

نکته مهم این است که هرچه فروش محصولات یک شرکت افزایش یابد، شرکت در بازار آن محصول بیشتر شناخته می شود و بنابراین همین شهرت می تواند راهی برای فروش محصولات بیشتر باشد. از طرفی برای شرکت هایی که هدف آن ها فروش محصولات در اندازه های زیاد است، داشتن استراتژی مناسب و هماهنگ با بازار و همچنین فرهنگ عامه بازار می تواند بسیار مهم باشد.

    نظرات