پیشتازان تجارت الکترونیک در جهان
بر اساس این برآورد، ارزش تجارت دیجیتال جهان در سال ۲۰۱۸ چیزی حدود ۲۶ تریلیون (هزار میلیارد) دلار بود، رقمی معادل ۳۰ درصد تولیدناخالصجهانی که نسبت به سال ۲۰۱۷ بیش از ۸ درصد رشد داشت. بر اساس گزارش «کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد)»، در سال ۲۰۱۸ مجموع فروش تجارت الکترونیک آمریکا به ۶/ ۸ تریلیون (هزار میلیارد) دلار رسید، رقمی معادل ۴۲ درصد تولیدناخالصداخلی این کشور که با اختلاف آن را در صدر رتبهبندی جهانی نگه داشت. در رده دوم بزرگترین بازارهای تجارت الکترونیک جهان، ژاپن با فروش ۳/ ۳ تریلیون دلار ایستاده است، که همانند آمریکا بخش عمده این مبلغ (۹۵ درصد یا ۱/ ۳ تریلیون دلار) مربوط به تجارت میان کسبوکارها است. چین که با مجموع فروش آنلاین ۳/ ۲ تریلیون دلاری در رتبه سوم بزرگترین بازارهای فروش الکترونیک جهان قرار دارد، بخش عمده تجارت الکترونیک خود را فروش «کسبوکارها به مصرفکنندگان (بیتوسی)» تشکیل میدهد. شرکت تجارت الکترونیک «علیبابا» چین به تنهایی سهمی ۸۶۶ میلیارد دلاری از فروش اینترنتی جهان دارد، هر چند تنها ۳/ ۴۰ میلیارد دلار از این مبلغ تبدیل به درآمد برای این شرکت شده است (معادل ۷/ ۴ درصد).
متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو
نظرات