برند فیسبوک به بررسیکنندگان غرامت...
به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی نیوز، برند فیس بوک قبول کرده به افراد مسوول بررسی و بازبینی محتواهای منتشر شده در این شبکه اجتماعی، غرامت بپردازد.
به نقل از دویچه وله، برند فیس بوک با کسانی که مسئول بازبینی محتوا در این پلتفرم هستند و میگویند، نوع کارشان آنها را بیمار کرده است، در جریان یک دعوای حقوقی بر سر پرداخت ۵۲ میلیون دلار غرامت به توافق رسید.
این توافق شامل ۱۰ هزار نفر از بازبینان محتوا از کالیفرنیا، تگزاس، آریزونا و فلوریدا آمریکا میشود که از سال ۲۰۱۵ برای برند فیس بوک کار کردهاند. شاکیان که به طور گروهی شکایت کرده بودند، قرار است هر کدام دست کم هزار دلار دریافت کنند.
افزون بر این، به گفته وکلای شاکیان، قرار شده به آسیبدیدگانی که در اثر نوع کار به بیماریهای روحی/روانی مبتلا شدهاند، تا ۵۰ هزار دلار هم به عنوان هزینه درمانی پرداخت شود. این توافق هنوز به تایید قاضی مسئول نرسیده است.
ناظران محتوا غالباً با صحنهها و اطلاعاتی شدیدا ناخوشایند، مانند کودک آزاری، گردن زدن، ترور، حیوانآزاری و سایر تصاویر و فیلمهای مغشوشکننده ذهن و روان روبرو هستند. این افراد معمولا نه مستقیما توسط برند فیس بوک که از سوی دیگر ارائه دهندگان خدمات برای بازبینی محتوا به کار گرفته میشوند.
پاییز سال ۲۰۱۸ یکی از این افراد که در گذشته در زمینه بازبینی محتوای پلتفرمهای فیس بوک کار کرده بود، از این شرکت غول پیکر شکایت کرد؛ با این استدلال که با دیدن این صحنهها پس از ۹ ماه دچار “اختلال استرسی پس از آسیب روانی” شده است.
در این شکایت گروهی، فیس بوک متهم شده بود که از بازبینان محتوا به اندازهی کافی و مناسب در برابر آسیبها و فشارهای روانی جدی که در اثر کار متحمل میشوند، محافظت نکرده است.
فیس بوک همچنین از برنامهریزی برای اقدامات بیشتر در جهت حفظ سلامت روانی بازبینان محتوا در چارچوب توافق به دست آمده، خبر داده است. پیش شرط مشاهده ویدیوها به هنگام بررسی محتوا، خاموش کردن صدا و دیدن تصاویر به صورت سیاه و سفید اعلام شده است. همچنین برند فیس بوک اعلام کرده است که از این پس به ویژه “تابآوری روانی” متقاضیان این شغل (بازبینان محتوا) باید بررسی شود.
برند فیس بوک میگوید، قدردان کسانی است که این کار مهم یعنی وظیفه بررسی محتوا را به عهده میگیرند تا محیطی امن برای همگان فراهم کنند.
منبع: دنیای برند به نقل از عصرقلم
نظرات