توسعه همکاری شرکای استراتژیک حوزه انرژی استان

توسعه همکاری شرکای استراتژیک حوزه انرژی استان


نشست مشترک شرکت های فناور پارک علم وفناوری خراسان با مدیران و کارشناسان پالایشگاه شهید هاشمی نژاد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان؛ نشست مشترک شرکت های فناور پارک علم وفناوری خراسان با مدیران و کارشناسان پالایشگاه شهید هاشمی نژاد به همت مرکز رشد انرژی پارک درخصوص توسعه همکاری شرکای استراتژیک حوزه انرژی استان، امروز شنبه ۱۲ مرداد ماه در پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد.
دکتر قنبری رئیس پارک علم وفناوری خراسان ضمن خوش آمدگویی به مدیران و کارشناسان شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، پالایشگاه را به عنوان یک همکار استراتژیک در زمینه توسعه فناوری دانست.
وی گفت: باید زمینه برای صنعتگران و فارغ التحصیلان فراهم شود تا وارد اکوسیستم فناوری شده و بتوانند مسائل و مشکلات فناوری را در کشور حل کنند.
مهندس ذاکریان مدیر مرکز رشد انرژی پارک ضمن معرفی جامع پارک و مرکز رشد انرژی، گفت: این مرکز رشد تخصصی در سال ۸۹ و با ۵ شرکت راه اندازی شد و اکنون بالغ بر ۵۰ شرکت را تحت حمایت و پشتیبانی دارد.
مدیر مرکز رشد انرژی به ظرفیت های خوب استان خراسان رضوی در حوزه انرژی اشاره کرد و تنوع حوزه های کاری مختلف از جمله تجهیزات صنعت نفت، مواد و متالورژی، کامپوزیت و سرامیک، بهینه سازی و مدیریت انرژی، تجهیزات آزمایشگاهی، برق و الکترونیک و ابزار دقیق و ... در این مرکز را مدنظر قرار داد.
همچنین در این جلسه شرکت های فناور و داشن بنیان پارک به معرفی شرکت و محصول خود پرداختند و زمینه های همکاری شرکت ها با پالایش گاز شهید هاشمی نژاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
از جمله این شرکت ها؛ شرکت صنعت پروژه توس با پیشنهاد ارتقای سیستم های اکوستیک و سایلنسرها موجود در پالایشگاه، شرکت مطلق کاران شرق طراح و سازنده ابزار هیدرولیک صنعتی، شرکت کاوش صنعت توس در حوزه ساخت و تامین تجهیزات، قطعات و ارائه خدمات فنی مهندسی مورد نیاز صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، شرکت بهسامان انرژی روژان طراح و سازنده سیکل تولید توان ارگانیک از منابع بازیافت حرارت، شرکت شاخص صنعت پارس تولیدکننده قطعات شیرآلات، شرکت پیشرو پیوند بارثاوا تولیدکننده قطعات کامپوزیتی و انواع چسب های اپوکسی، مجتمع آزمایشگاهی و پایلوت سرامیک پارک با پیشنهاد بازطراحی تیوپ شیت های پالایشگاهی، شرکت یسنا پارس با پیشنهاد اجرای سیستم مدیریتی، شرکت نیروپژوهان مرصاد طراح و تولیدکننده قطعات مصرفی توربین ها و کمپرسورها بودند.
در پایان مهندس تفضلی معاون ایجاد و توسعه واحدهای فناور پارک به همکاری های خوب دو مجموعه اشاره کرد و خواستار ارتباط بیشتر و هدفمندتر در این زمینه شد. وی بازدیدهای تخصصی از شرکت های فناور و استفاده از مشاوره های مدیران و کارشناسان پالایشگاه برای شرکت ها را نیز بیان کرد.
مدیران و کارشناسان شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد ضمن بازدید از شرکت های کاوش صنعت توس، پدیده انرژی پارسیان، پرتو صنعت پاژ، آهار شرق و مجتمع آزمایشگاهی پارک، از این بازدید‌ ابراز خرسندی کرده و آمادگی خود جهت ارتباط بیشتر و استفاده از محصولات شرکت های فناور و دانش بنیان پارک در این حوزه را اعلام کردند.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات