نگاهی اجمالی به کسب و کارهای آنلاین در دوران کرونا
این تحلیلی درست است اما بسیاری از کسب و کارهای آنلاین که تحت تاثیر کرونا قرار گرفتهاند، با مشکلات شدید رو به رو شدند و در برخی از موارد تا مرز نابودی هم پیش رفتهاند. فرهنگ اطمینان به فضای آنلاین و مشتری مداری آنلاین، شاید در ابتدا و از سر ناچاری مردم به سوی خرید آنلاین کشیده شدند ولی سهولت و کیفیت بهتر خرید آنلاین باعث شده که این امر به سرعت جای فضای خرید سنتی را بگیرد، شما دیگر نیاز ندارید برای خریدهای ساده و دمدستی خود از خانه خارج شوید، بهراحتی به حجم عظیمی از محصولات متنوع دسترسی دارید و همواره در جریان تخفیفات و فروشهای ویژه خواهید بود. مسلم است که هرچه در کسب و کار آنلاین زیر ساخت و لاجستیک بهتری داشته باشید و توانایی تطبیق خود را با شرایط جدید فراهم کنید، میتوانید نیازهای به وجود آمده از این بحران را در مخاطبان خود پیدا کرده و به درستی برای آن راه حل ایجاد کنید، در نتیجه کسب و کار آنلاین موفقتر بوده و با پیشرفت بیشتری رو به رو خواهد شد. هنگامی که شما با گسترش مشتریان خود مواجه میشوید باید قابلیت پاسخگویی به حجم تقاضای آنها را نیز داشته باشید، این امر حاصل نمیشود مگر با سیستم تامین کالای به روز و فعال، سیستم انبار و توزیع سریع و گسترده همچون نمونههای موفق داخلی که مشاهده میفرمایید که در حوزهی دیجیتال شروع به کار کردهاند ولی امروزه تا کوچکترین نیازهای مشتریان خود را تامین کرده و با استانداردهای جهانی در تامین و توزیع کالاهای مربوطه تا رسیدن به دست مخاطب فعالیت میکنند. اما همهی اینها در رابطه با کسب و کارهایی بود که در دوران کرونا به دلیل مشکلات از حالت سنتی به شیوهی نوین و آنلاین تغییر شکل دادند اما کسب و کارهایی همچون صنایع گردشگری، صنایع حمل و نقل یا در مواردی صنایع غذایی هم در شیوهی سنتی خود با مشکل مواجه شدند و هم در شیوهی نوین و آنلاین، چهبسا شرکتهایی با گردش حساب و مشتریان بالا که به مرز نابودی کشیده شدند یا مجبور به تعدیل نیرو برای حفظ کسب و کار خود شدند که ما در نمونههای مشهور ایرانی نیز امثال این اتفاقات را بسیار شاهد بودهایم. نکته قابل ذکر در این باره این است که برای عبور از شرایطی همچون کرونا کسب و کار آنلاین شما باید انعطاف پذیر بوده و و قابلیت تغییر و وفق دادن خود را با شرایط جدید داشته باشد.
متن کامل خبر در سایت نوپانا
نظرات