پمپ‌های سرنگی ایران‌ساخت سیالات را دقیق منتقل می‌کنند

پمپ‌های سرنگی ایران‌ساخت سیالات را دقیق منتقل می‌کنند

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تجهیزاتی که بتوانند سیالات خاص را تا ابعاد نانومتری منتقل کنند، در صنایع مختلفی از جمله صنعت آزمایشگاهی، کاربردهای متعددی دارند.

تزریق طولانی مدت و به میزان و حجم خاص در یک بازه زمانی معین، یکی از کاربردهای این دستگاه‌ها به شمار می‌رود. حوزه سلامت و پزشکی، از این دستگاه بسیار بهره می‌برد و این دستگاه در تزریق به انسان یا حیوانات کاربردهایش را نشان می‌دهد. تجهیزات به کار رفته در این دستگاه، باید بتوانند در نهایت دستگاهی را بادقت بالا در میزان، حجم و مدت زمان تزریق حاصل کنند که هربخش، فناوری‌های بالایی را طلب می‌کند.

یک شرکت دانش‌بنیان داخلی توانسته است نمونه رومیزی پمپ‌های سرنگی فشار بالا را در داخل کشور تولید و به مرحله تجاری‌سازی برساند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پمپ سرنگ فشار بالا تمام اتوماتیک در ایران و تنها تولید کننده سرنگ های فشار بالا با قابلیت ضد خوردگی و دقتی بالا به صورت بومی تولید می‌کند.

شعبانعلی دلجوی با بیان این‌که از ۸ سال پیش فعالیت مان را در تولید محصولات دانش بنیان فعالیت خودمان را آغاز کردیم و پمپ‌های سرنگی فشار بالا با دقت بالا را تولید می‌کنیم، به مهم‌ترین مزیت‌های این پمپ‌ها اشاره می‌کند: در این پمپ‌ها از موتورهای ۵فاز با گیربکس‌های داخلی تولید شده است. بیش از  یک سال طول کشید تا بتوانیم درایور و گیربکس این پمپ‌ها را به صورت کاملا بومی و با فناوری داخلی تولید کنیم.

وی همچنین زاویه حرکت دقیق در ابعاد نانومتری را مهم‌ترین ویژگی این محصول دانش‌بنیان می‌داند و ادامه می‌دهد: اطمینان دقیق و قدرتمندی از حرکت طولی پیستون سرنگ با مقدار حجم جابجایی سیال، از ویژگی‌های بارز این محصول است. همچنین در تولید و ساختاری کنترل‌کننده‌های الکترونیکی با قیمتی رقابتی و مبتنی بر فناوری بومی توانستیم محصول را با قیمت نهایی تمام شده پایین‌تری به بازار عرضه کنیم.

این فعال فناور، به کیفیت هم‌پای این محصول دانش‌بنیان علی‌رغم قیمت پایین‌تر نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی می‌گوید و می‌افزاید: با توجه به افزایش قیمت ارز و مشکلات ناشی از تحریم‌ها برای واردات نمونه خارجی، اقبال و توجه نسبت به این محصول کاملا بومی، افزایش یافت این درحالی است که محصول داخلی کیفیتی برابر با نمونه خارجی دارد و می‌تواند به بازارهای منطقه نیز صادر شود

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فن آوران الکترو مکانیک کاسپین، از کاربردهای متنوع این پمپ‌ها در صنایع گوناگون می‌گوید و ادامه می‌دهد: این پمپ‌ها در صنایعی که به دقت بالا نیاز دارند استفاده می‌شوند.

دلجوی، آزمایشگاه‌های نفت، پتروشیمی را مهم‌ترین موارد کاربرد این پمپ‌ها عنوان می‌کند و می‌افزاید: این پمپ‌ها همچنین در تزریق دوز میکروسیالی، صنایع شیمی علوم اعصاب و پزشکی کاربردهای وسیعی دارند.

این فعال فناور، با اشاره به رونق این شرکت دانش‌بنیان با فعالیت ۸ نفر از متخصصان دانشگاهی عنوان می‌کند: محصولات و خدماتی که توسط فناوران این شرکت عرضه شده است، در بیش از ۲۳۰ پروژه توانسته است کاربردها و توانمندی خود را به خوبی نشان دهد و در صنایع یادشده کارآمدی خود را به خوبی نشان دهد.

پایان پیام/۲۴

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات