بیا تو کافه گیم هم بازی کن هم سطح هوشت رو بالا ببر!

حتما شما هم تا به حال از بازی های دیجیتال در تلفن همراه خود استفاده کرده اید. امروزه بازی های رایانه ای و استفاده از کنسول های بازی به عنوان یک سرگرمی در میان علاقمندان جایگاه خوبی پیدا کرده است اما در این میان هزینه بالای این کنسول ها و دیسک های بازی منجر به روی آوردن بیشتر کاربران به بازی های دیجیتال به ویژه بازی های اندرویدی شده است.

با توجه به تولید بالای بازی های دیجیتال کمتر بازی را می توان یافت که درآن به نیازهای مخاطب و موضوع سلامت روان و همچنین ارتقاء سطح آگاهی و دانش کاربر در کنار ویژگی سرگرم کنندگی آن توجه شده باشد.

کافه گیم یک پلتفرم بازی چند نفره آنلاین است که با تکنولوژی کاملا بومی ایجاد شده است و بازیکنان برای برنده شدن در چالش های طراحی شده این بازی باید به صورت هدفمند با دیگر بازیکنان به رقابت بپردازند که این امر منجر به تقویت سطح هوش، قدرت تصمیم گیری و بالا رفتن اطلاعات عمومی آنان خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با این استارتاپ هیجان انگیز به سراغ شایان شفیعی سازنده آن رفتیم و گفتگویی را با وی انجام دادیم که مشروح آن را در ادامه می خوانید.

شفیعی که خود فارغ التحصیل رشته مهندسی فناوری و اطلاعات است در ابتدا با اشاره به اینکه این محصول جهت پر کردن زمان اوقات فراغت کاربران به صورت هدفمند با در نظر گرفتن جنبه های آموزشی تولید شده است افزود: ما در کافه گیم سعی کرده ایم با طراحی بازی های مختلف تمام سلایق گروه های سنی متفاوت ( کودکان، نوجوانان و جوانان ) را پوشش دهیم و به عنوان یک محصول اثر گذار ضمن ایجاد سرگرمی برای کاربران به جنبه های فرهنگی و اجتماعی دیگر این محصول نیز توجه نماییم.

شفیعی صنعت بازی های ویدئویی را یکی از پر سودترین صنایع فرهنگی و خلاق برشمرد و با اشاره به آمار های منتشر شده شرکت نیوزو درآمد این صنعت را  در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۱۰۹ میلیارد دلار عنوان کرد و ادامه داد: از این میزان درآمد، ۴۲ درصد آن متعلق به حوزه بازی های تلفن همراه است.

وی همچنین آخرین پژوهش های انجام شده توسط مرکز پژوهش بنیاد ملی بازی های رایانه ای در سال ۹۵ را خاطر نشان شد و تصریح کرد: هم اکنون در ایران بیش از ۲۳ میلیون نفر گیمر وجود دارد که در هفته بیش از یک ساعت به بازی کردن می‌پردازند. در بین این افراد میانگین زمان بازی کردن در روز بیش از ۷۹ دقیقه است. و به طور متوسط یک گیمر در هر خانواده ایرانی وجود دارد. نکته بسیار مهم این که امروزه بازی های ویدئویی تنها به عنوان رسانه کودکان و نوجوانان محسوب نمی شود و با میانگین سنی ۲۱ سال تبدیل به رسانه ای همه گیر شده است.

سازنده کافه گیم در ادامه با اشاره به فروش میلیاردی این صنعت در سال ۱۳۹۴ تنها ۵ درصد آن را متعلق به بازی های ایرانی دانست و این اعداد و ارقام را نشان دهنده اهمیت و پتانسیل این حوزه و عدم فعالیت های اثر گذار  در این حوزه برشمرد.

شفیعی با تاکید بر  اهمیت و لزوم توسعه این صنعت در کشور به دلیل اثر گذاری بالای فرهنگی و سودآوری قابل توجه آن، این مهم را مستلزم توسعه و توجه به توسعه همه جانبه فناوری، بومی سازی و تجاری سازی آن دانست و ادامه داد: با توجه به سهم اندک بازی های ایرانی، "فندق اپس" تصمیم گرفت با استفاده از جدید ترین فناوری های روز و با به کارگیری متخصصان و افراد خلاق در این حوزه فعالیت خود را در این صنعت عظیم آغاز کرده و با تولید محصولات کاملا ایرانی سهم بازی های ایرانی را در صنعت بازی های رایانه ای افزایش دهد.

وی با بیان این نکته که کافه گیم در طراحی بازی های خود شاخص های مورد علاقه سه رده سنی کودکان، نوجوانان و جوانان را  لحاظ کرده است گفت: کافه گیم مجموعه ای از بازی ها است و برخلاف رقبا به یک بازی خلاصه نمی شود، رقبای خارجی کافه گیم مثل Quiz Panic ، Ludo King و ... فقط شامل یک بازی هستند و این گستردگی یکی از وجوه تمایز ما با سایر رقباست.

شفیعی همچنین علاوه بر این نقطه تمایز ، ترکیب دو عنصر بازی و شبکه اجتماعی را موجب جذابیت بیشتر کافه گیم برای بازیکنان دانست و افزود: بومی بودن جهت استفاده کاربران ایرانی، استفاده از بروزترین فناوری های روز و ارائه بازی های با کیفیت به صورت کاملا Real Time و توجه به خواسته های کاربران در خصوص توسعه بازی ها و امکانات جدید در کافه گیم از دیگر نقاطی است که ما را از سایرین متمایز می سازد.

وی در پایان این گفتگو با اشاره به عرضه کافه گیم از اواخر زمستان سال ۱۳۹۶ به صورت سافت لانچ  و بررسی بازخوردهای کاربران  جهت توسعه کافه گیم،از ارائه محصول نهایی تا پایان سال ۱۳۹۷ خبر داد و ابراز امیدواری کرد این محصول بتواند با ایجاد محیطی جذاب در دسترس عموم جامعه قرارگیرد و موجب ارتقاء سطح کیفی اوقات فراغت  مخاطبین با انتقال مطالب جدید و تقویت مهارت های شخصی شود.

۱۳۹۷-۱۱-۲۷ نویسنده : قلب نوآوری و شتابدهی سلامت الکترونیک کشور
لینک اصل خبر در سایت آی دی هلث

منبع خبر

آی دی هلث

آی دی هلث

قلب نوآوری و شتابدهی سلامت الکترونیک کشور

    نظرات