رویداد جذب سرمایه در حوزه IOT
وی افزود: استارت آپهای حاضر در رویداد جذب سرمایه اینترنت اشیا به ۱۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارند و در صورت ورود عاملهای سرمایه گذاری ما در قالب هم سرمایه گذاری در پروژه سرمایه گذاری خواهیم کرد. گفتنی است در طرح همسرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، این صندوق منابع مالی را در قالب سرمایه گذاری و نه تسهیلات ارایه میدهد، به طوری که هر طرحی را که عاملان صندوق یعنی صندوقهای پژوهش و فناوری، حاضر به مشارکت ۲۰ درصدی در آن طرح باشند صندوق نوآوری و شکوفایی بسته به سطح فناوری و اولویت راهبردی تا ۸۰ درصد از منابع باقیمانده را تامین کرده و در سود و زیان طرح سهیم خواهد بود. در ادامه این رویداد، دکتر مهدی محمدی، دبیر ستاد توسعه فناوریهای اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به برنامه حمایتی این معاونت از استارت آپهای ۵ حوزه فناوری اطلاعات، اینترنت اشیا، بلاک چین، AI و فناوریهای مرتبط با تولید هوشمند اشاره کرد و گفت: ما برای سرمایه گذاری در استارتاپهای حوزه اینترنت اشیا اعلام آمادگی میکنیم و بخشی از منابع ما تسهیلات با بهره کم خواهد بود که در مواردی قابلیت بلاعوض شدن نیز دارد. بازار در دسترس این استارت آپ در سال بعد ۲ درصد بازار یعنی ۳ میلیارد تومان در هر ماه خواهد بود. استارت آپ «آرسام رباتیک» دومین متقاضی جذب سرمایه در رویداد جذب سرمایه حوزه IOT بود که برای عرضه ۳۵ درصد سهام شرکت به میزان ۳. سومین استارت آپ ارائه کننده در رویداد جذب سرمایه IOT استارت آپ «فیاتک دیسی» بود که نرمافزاری برای بهینه سازی مدیریت و عملکرد زیرساخت ساخته است. ۵ میلیارد تومان برای عرضه ۲۰ درصد سهام شرکت است. بازار این محصول ادارات و سازمانها، مدارس و دانشگاهها و گردش مالی آن ۱۸ هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است که این استارت آپ برای ۳ درصد از این بازار هدفگذاری کرده است. استارتآپ «رست مانا» پنجمین استارت آپ متقاضی سرمایه برای ساخت گلخانههای هوشمند در ابعاد محدود در رویداد جذب سرمایه حوزه اینترنت اشیا IOT بود که نیاز سرمایه گذاری خود را مطرح کرد. تقاضای سرمایه گذاری این استارت آپ ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان برای توسعه کسب و کار و نیروی انسانی، زیرساخت، تبلیغات و هزینه ثبت شرکت و تهیه مکان است. آخرین استارت آپ ارائه کننده نیاز سرمایه گذاری در رویداد جذب سرمایه حوزه IOT اینترنت اشیا، چراغ هوشمند خیابانی هانا برای مدیریت مصرف برق است. سرمایه مورد تقاضای این استارت آپ ۵۰۰ میلیون تومان برای عرضه ۳۰ درصد سهام درایور و چراغ هوشمند، و مدل درآمدزایی نیز از فروش محصول و اجرای پروژه و تقبل هزینه آن خواهد بود. بازار هدف این محصول شهرداریهای کشور، شرکتهای توزیع برق، محیطهای علمی و دانشگاهی، شهر هوشمند و شهرهای توریستی است که این استارت آپ برای یک درصد از این بازار یعنی حدود ۲۰ میلیارد تومان برای سال اول هدفگذاری کرده است.
متن کامل خبر در سایت اکوموتیو
نظرات