لزوم ترویج فرهنگ علم و فناوری با زبان هنر

لزوم ترویج فرهنگ علم و فناوری با زبان هنر


مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم گفت: دستاوردهای علم و فناوری استان باید به زبان فیلم و سریال ترویج و فرهنگ سازی شود.
مهندس سید موسی حسینی کاشانی در بازدید از دستاوردهای پارک قم با بیان اینکه باید زمینه معرفی و ترویج فرهنگ علم و فناوری در کشور تقویت شود گفت: متاسفانه مزیت ها و دستاوردهای علم و فناوری استان به خوبی معرفی و تبیین نشده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم با بیان اینکه باید براساس نیازها و ظرفیت های استان نسبت به ترویج و فرهنگ سازی علم و فناوری اقدام کرد گفت: در تمامی فعالیت ها و فرایندهای مهم آموزش، پژوهش و ترویج باید همگام با یکدیگر اتفاق بیفتد.
مهندس حسینی کاشانی با بیان اینکه بیش از ۲۸۰ موسسه فرهنگی و هنری در قم فعالیت می کند گفت: بدون شک برخی از این موسسه ها ایده ها و خلاقیت های خوبی دارند که باید شناسایی و حمایت شود تا بتواند به توانمندی مالی بهتری دست یابد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم با تاکید براینکه قم در حوزه نشر پیشرو و صاحب سبک است گفت: ۱۲۸۰ در قم مجوز نشر دارند و ۴۰۰ ناشر نیز فعال هستند که برخی صاحب نوآوری و روش های تولیدی خلاقی هستند.
وی با تاکید براینکه باید بخش ترویجی و فرهنگ سازی علم و فناوری فعال شود گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد استان با امضای تفاهم نامه عملیاتی با پارک قم تمام توان خود را برای توسعه علم و فناوری استان به کار خواهد گرفت.
در این برنامه بازدیدف مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم از ۲ واحد فناور نام آوران آفرینش فرد با زمینه کاری آموزش آنلاین دروس حوزوی و واحد فناور رواق هنر کریمه در زمینه مستندسازی مهندسی در جنگ بازدید به عمل آورد.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری قم

    پارک علم و فناوری قم

    پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

      نظرات