قم ظرفیت های خوبی در زمینه توسعه صنایع خلاق دارد

قم ظرفیت های خوبی در زمینه توسعه صنایع خلاق دارد


رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان اینکه در کشور ۴۴۲ شرکت فناور صنایع خلاق فعال است گفت: ظرفیت های قم در زمینه توسعه صنایع خلاق چشمگیر است.

دکتر سید حسین اخوان در بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم از پارک علم و فناوری استان قم با تاکید براینکه فرهنگ سازی علم و فناوری در قم کار راحتی نیست گفت: شرکت های عضو پارک قم بیش از ۱۴۵۰ شغل دانش محور ایجاد کرده است.
وی با اشاره به اینکه استان قم ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری خوبی دارد گفت: رتبه قم در میان استان های دارای شرکت ها دانش بنیان از رتبه هفدهم در سال ۹۴ به رتبه دهم در سال ۹۸ با برخورداری از ۷۴ شرکت دانش بنیان دست یافته است.

دکتر اخوان علوی با اشاره به سهم ۲ هزار میلیارد تومانی صنایع نرم و هویت ساز در بازار جهانی گفت: متاسفانه سهم کشور ایران از این بازار عظیم بسیار ناچیز و کمتر ۲ دهم درصد است.

وی افزود: این درحالی است که فروش نفت ایران در حالت استاندارد در سال ۱۰۰ میلیارد دلار است.
رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان اینکه انتظارات از قم به عنوان یک شهر فرهنگی و مذهبی ممتاز در زمینه توسعه فناوری حوزه علوم انسانی و صنایع فرهنگی بالاست گفت: متاسفانه از مجموع ۴۴۲ شرکت  دارای مجوز صنایع خلاق، تنها ۱۱ مجموعه و موسسه فرهنگی استان توانسته اند مجوز فناوری صنایع خلاق را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کنند.
وی با اشاره به اینکه ۹ شرکت فناور دارای مجوز صنایع خلاق استان در پارک قم مستقر هستند گفت: مجوز صنایع خلاق به شرکت ها و موسسه های فناور حوزه علوم انسانی و اسلامی تعلق می گیرد که این مجوز معادل مجوز دانش بنیان شرکت های فنی و مهندسی است.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم، با بیان اینکه اداره کل و فرهنگ ارشاد باید به پارک در زمینه معرفی و ترویج فرهنگ علم و فناوری کمک کند گفت: موسسات و مجامع فرهنگی و مذهبی و قاطبه فعالان فرهنگی و هنری استان باید با شرکت های فناور استان ارتباط بگیرند.
دکتر اخوان علوی از مجامع و موسسات فرهنگی و مذهبی خواست تا با ادبیات و فرایند فعالیت شرکت های فناور و موضوعات دانش بنیان آشنا شوند.


لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری قم

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری قم

    پارک علم و فناوری قم

    پارک علم و فناوری قم یک پارک علم و فناوری در شهر قم می باشد

      نظرات