شکایت آلفابت برای اوبر دردسر ساز شد

شکایت آلفابت برای اوبر دردسر ساز شد

در پی شکایت کمپانی آلفابت از اوبر مبنی بر سرقت اطلاعات محرمانه، وزارت دادگستری آمریکا رسما اعلام کرد که تحقیقات وسیعی را در مورد این سرویس آنلاین درخواست خودرو آغاز می‌کند.

به گزارش اکوسیستم، از زمانی که آلفابت بحث سرقت اطلاعات محرمانه خود را مطرح کرد، این اولین بار است که یک مقام رسمی دولت فدرال تلویحا این موضوع را تایید می‌کند.

چند ماه پیش شرکت آلفابت ادعا کرد که یکی از مهندسان سابق وایمو به اسم آنتونی لواندوفسکی قبل از آنکه گوگل را ترک کند، چند گیگابایت از اطلاعات محرنامه در مورد رادار خودروهای هوشمند وایمو را کپی کرده و آنها را در اختیار اوبر قرار داده است.

لواندوفسکی پس از آنکه گوگل را ترک کرد، استارتاپ Otto را راه اندازی نمود، مدتی بعد از شروع به کار این استارتاپ، اوبر آن را خرید و همین مسئله سبب شد که آلفابت این کمپانی را مقصد اطلاعات به سرقت رفته از سرورهایش بداند.

اگر چه موسسه تاکسی آنلاین آمریکایی تمام اتهامات را رد کرده است، اما تحقیقات جنایی وزارت دادگستری فدرال می‌تواند زوایای جدیدی از این ماجرا را افشا کند. البته احتمال دارد که دادگستری آمریکا صرفا به دلیل شکایت آلفابت این تحقیقات را شروع نکرده باشد و بررسی استفاده بعضی از رانندگان اوبر از نرم افزاری موسوم به Greyball که خودروی آنها را از دید نظارت مراجع قانونی مخفی می‌کرده است، جنبه دیگر این تحقیقات باشد.

اوبر دردسرهای قضایی دیگری نیز دارد، از جمله اتهام تبانی غیر قانونی این شرکت در هند با شاکی پرونده تجاوز یکی از رانندگان‌ش به مسافر زن خود اشاره کرد. همین امر سبب می‌شود که بسیاری در انتظار انتشار نتایج تحقیقات جنایی دادگستری آمریکا در این مورد باشند.

    نظرات