چابهار به زیست‌بوم نوآوری پیوند خورده است

چابهار به زیست‌بوم نوآوری پیوند خورده است

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در حاشیه سفر یک روزه به منطقه آزاد چابهار گفت: سال گذشته تفاهم نامه همکاری برای ایجاد منطقه آزاد چابهار امضا شد و امروز زیرساخت های لازم برای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری در این منطقه فراهم شده است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری عزم بخش‌های گوناگون استان را زمینه‌ساز توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان دانست و ادامه داد: اگر چه هنوز در ابتدای مسیر قرار داریم اما نکته مهم همدلی ایجاد شده میان مسئولان استانی است.

ستاری با تاکید بر این‌که نیروی انسانی جوان و خلاق مهم‌ترین محور توسعه اقتصاد دانش‌بنیان به شمار می‌رود، افزود: محور قرار دادن جوانان خلاق و دانش‌آموخته، باعث رونق اقتصاد دانش بنیان می شود. جوانان تحصیلکرده و نوآور در این اقتصاد پایه و اساس هستند.

وی با اشاره به این‌که امروز راه‌اندازی پارک علم و فناوری مکران، این منطقه را به زیست‌بوم نوآوری پیوند داده است، ادامه داد:  اتفاقات خوبی در حوزه رونق زیتس بوم نوآوری  رخ داده است و تا ۳ ماه آینده ۱۰ هزار متر مربع به فضای این پارک علم و فناوری  افزوده می شود.

ستاری ادامه داد: برای همکاری برای این موضوع در هر یک از شهرهای استان آمادگی داریم تا کل هزینه های بازسازی، اشتغال شرکت ها را پرداخت می کنیم.


پایان پیام/

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات