آیا کارکنان را برای دورکاری در بلندمدت آماده کردهاید؟
در این شرایط مدیران برای جلوگیری از فروپاشی تیمهای کاری باید پشتیبانی فنی و اطلاعاتی را از کارکنان دورکار به عمل آورده و در سازگاری کامل با شرایط جدید به آنها کمک کنند. ایجاد فضایی باز که در آن امکان اظهار نظر برای همه وجود داشته باشد، حتی در دوران پیش از کرونا مهم بود و حالا به مسالهای حیاتی تبدیل شده. حالا که جلسات حضوری به مجازی تغییر کرده و ارسال پیام در زوم و اسلک جای گپ زدنهای درون شرکت را گرفته، بسیار مهم است که از نیازهای کارکنان غافل نشویم؛ خواه این نیاز کمک به پیشبرد پروژه باشد یا والدینی که در متعادل سازی زندگی کاری و خانوادگی به کمک نیاز دارند. حتی قبل از شروع این بحران هم فراهم کردن امکان دورکاری مزیتی برای کارکنان به شمار میآمد و حالا کار به جایی رسیده که ۸۰ درصد کارکنان آمریکایی تاکید کردهاند اگر ساعات کاری انعطاف پذیر نداشته باشند، قید موقعیت شغلی را خواهند زد. در چنین شرایطی باید در برنامههای آتی شرکت برای بعد از بحران کرونا حتما دیدگاه کارکنان را مد نظر قرار داد.
متن کامل خبر در سایت دیجیاتو
نظرات