کاربرد دیگری از ارزهای رمزپایه، پرداخت حقوق با بیت کوین

کاربرد دیگری از ارزهای رمزپایه، پرداخت حقوق با بیت کوین

یک شرکت ژاپنی تصمیم گرفته است که حقوق کارکنان خود را با استفاده از بیت کوین بپردازد.

به گزارش اکوسیستم، شرکت خصوصی GMO که در حوز تجارت آنلاین و زیرساخت‌های اینترنتی و مالی فعالیت دارد، تصمیم گرفته است که از ماه فوریه سال 2018 میلادی بخشی از حقوق پرسنل خود را با بیت کوین پرداخت کند. این شرکت هدف از اقدام فوق را آشنایی بیشتر کارکنان با ارزهای رمزپایه عنوان کرد.

هارومی ایشی (سخنگوی شرکت GMO) در این مورد اعلام کرد که اگر کارمندان رضایت داشته باشند، ما قادر خواهیم بود حقوق آنها را با بیت کوین پرداخت کنیم.

وی گفت: ما بطور جدی قصد داریم برای این منظور از ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین که جهان را درنوردیده‌اند، استفاده کنیم زیرا فعالیت‌های شرکت ما نیز در زمینه تجارت آنلاین و اینترنت است.

سخنگوی شرکت GMO در ادامه گفته بود که به 4000 نفر از پرسنل شرکت، پرداخت حقوق با ارز دیجیتال پیشنهاد شده است و آنان باید تا زمان مشخص شده رضایت با عدم رضایت خود را به مدیریت اعلام کنند.

این شرکت از ماه می سال جاری میلادی شروع به فعالیت در حوزه بیت کوین کرد و بعد از یک ماه به بیت کوین ماینینگ (استخراج بیت کوین) روی آورد. به همین علت شرکت GMO قصد دارد مقداری از حقوق کارمندان خود را توسط این ارز دیجیتال پرداخت کند.

GMO در شرایطی این تصمیم را گرفت که بسیاری از کشورهای جهان به ویژه کشورهای اروپایی سعی دارند تا این پول را کنترل کنند و تا حد ممکن آن را محدود نمایند، زیرا مقامات قضایی نمی‌توانند آن را شناسایی و ردیابی کنند، همین امر سبب شده است که از ارزهای رمزپایه برای سهولت معاملات غیرقانونی ازجمله تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق دارو موادمخدر استفاده شود.

زمانی که بیت کوین برای نخستین بار در سال 2009 میلادی معرفی شد، ارزش آن کمتر از یک دلار بود اما اکنون قیمت آن به 18 هزار دلار نیز رسیده است. فناوری ارزهای رمزپایه از جمله بیت کوین این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که بدون نیاز به هیچ بانکی مبادلات مالی خود را انجام دهند و هویت طرفین معامله نیز ناشناس باقی می‌ماند.

در سال جاری میلادی و پس از آنکه تقاضاهای سازمان‌دهی شده برای استفاده از ارزهای مجازی افزایش یافت، بیت کوین بیش از 900 درصد رشد داشت.

    نظرات