نخستین مجمع پیشگامان اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه سلامت برگزار می‌شود

نخستین مجمع پیشگامان اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه سلامت برگزار می‌شود

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، «نخستین مجمع پیشگامان اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه سلامت» میزبان معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و جمعی از فعالان کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و سیاست‌گذاران حوزه سلامت خواهد بود.


این رویداد که به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه‌ریزی شده است، مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حوزه سلامت در تامین نیازهای کشور در این عرصه و همچنین، توسعه و تقویت شبکه فعالان کسب‌وکارهای بزرگ و پیشگام این حوزه را هدف گرفته است.


این مجمع قصد دارد بستری را برای تعامل مستقیم میان شرکت‌های دانش‌بنیان و سیاست‌گذاران حوزه سلامت فراهم آورد و از این طریق، حل چالش‌ها و ایجاد فرصت‌های توسعه نوآوری و توانمندی‌‌های فناورانه حوزه سلامت را امکان‌پذیر سازد.


در بخش نخست این برنامه، «پنل سیاستی» در نظر گرفته شده است و در قالب این پنل،  سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و مهدی الیاسی معاون سیاست‌گذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری  به عنوان  دبیر این مجمع به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.


درپنل دوم، با حضور مدیران عالی سه نهاد تاثیرگذار معاونت علمی و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و صندوق نوآوری و شکوفایی رویکردهای دستگاه‌های اجرایی در خصوص توسعه راهکارها و ارتقای کسب‌وکارهای حوزه سلامت تشریح و به دغدغه‌ها و پرسش‌های شرکت‌های پیشگام پاسخ داده خواهد شد.


علاوه بر پنل‌های سیاستی و اجرایی، نهادهای زیست‌بوم نوآوری همچون شتاب‌دهنده‌ها، صندوق‌های خطرپذیر و ... در قالب میز خدمت و با هدف جلب مشارکت فعالان این حوزه به ارایه دستاوردها و برنامه‌های خود خواهند پرداخت.


گفتنی است «نخستین مجمع پیشگامان اقتصاد دانش‌بنیان حوزه سلامت» به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۱۹ مردادماه در محل سالن همایش‌های صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

پایان پیام/۲۴

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات