رونق زیست بوم فناوری سلول‌های بنیادی در خراسان شمالی شتاب گرفت

رونق زیست بوم فناوری سلول‌های بنیادی در خراسان شمالی شتاب گرفت

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دو هفته پیش سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری سفری یک روزه به خراسان شمالی داشت تا پس از این سفر و با اقدامات لازم رونق زیست بوم نوآوری و کارآفرینی دانش بنیان در این استان سرعت گیرد. ستاری در این سفر با ظرفیت های موجود و دستارودهای جوانان خلاق استان آشنا شد. پس از آن امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در هفته جاری سفری به این استان داشت تا فعالیت ها در راستای کمک به جوانان خلاق استان در حوزه سلول های بنیادی جدی دنبال شود.


در این سفر حمیدیه دیداری با استاندار خراسان شمالی داشت و توضیحاتی درباره اهمیت حوزه سلول های بنیادی و توسعه آن در کشور ارائه داد و گفت: در حال حاضر دانش سلول های بنیادی به عنوان یک صنعت و دانش فناورانه در نظر گرفته می شود که جدای از اشتغال زایی می تواند برای کشور  ثروت آفرین باشد و برای مردم یک علم نافع است و با تلاش های انجام شده در این حوزه امروز می توانیم ادعا کنیم که صاحب صنعت سلول های بنیادی در کشور هستیم.

حمیدیه همچنین بیان کرد: با سفر به استان های مختلف در هر نقطه به استعدادهای بسیار ناب و خاص دست مشاهده کردیم. این استان نیز در بخش دانش آموزی بسیار فعال عمل کرده است و کسب دو مدال المپیاد دانش اموزی در سلول های بنیادی اتفاق ارزشمندی است. خوشبختانه مدیران استانی فعالانه وارد میدان شدند و ثابت کرده اند در بخش تحقیقات همکاری لازم را با بخش های مربوطه دارند.

وی، با تاکید بر اینکه استان خراسان شمالی فاصله نزدیکی با کشورهای آسیای میانه دارد، پیشنهاد تاسیس مرکز جامع سلول درمانی با هدف جذب بیماران کشورهای شمالی ایران  بخصوص ترکمنستان که مرز مشترک زیادی با ایران دارد را مطرح کرد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای آشنایی با ظرفیت های موجود در زمینه های آزمایشگاه سلول های بنیادی، آنکولوژی، مرکز نانوپزشکی، تحقیقات دندان پزشکی، سوختگی، کشت سلولی از آزمایشگاه ها و بیمارستان امام علی(ع) بجنورد  بازدید کرد و با مشاهده ظرفیت های بسیار بالای خراسان شمالی در بخش نانو و سلول درمانی پیشنهاد  استفاده از بحث ژن درمانی از فناوری های همگرا را مطرح کرد.

پایان پیام/۲۵

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات