حمایت از استارتاپ ها مانع از خروج نخبگان می شود

حمایت از استارتاپ ها مانع از خروج نخبگان می شود

حسین سلاح ورزی (نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران) گفت: حمایت از استارتاپ‌ها نه تنها باعث امیدواری و شکوفایی استعدادهای جوانان می‌شود، بلکه از خروج نخبگان از کشور نیز جلوگیری می‌کند.

به گزارش اکوسیستم، سلاح ورزی در ادامه بیان کرد: جهان وارد عصر دیگری شده است و در این دوره ماهیت مشاغل تغییر می‌کنند. دوران گذر از صنعت به دانش و فناوری است و در این دوره استارتاپ‌ها با یک ایده خلاقانه پا به عرضه می‌گذارند تا مسیری را برای میلیاردر شدن خالق خود طی کنند.

وی افزود: دوره چالش کسب‌ و کارهای سنتی با کسب‌ وکارهای نوین است و راهکار تنها در همراهی کردن با کسب‌ و کارهای نوین می‌باشد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: کسب‌ و کارهای نوین فراگیر شده‌اند، در این راستا به نظر می‌رسد که تصویب و تسهیل قوانین مرتبط با شرکت‌های سرمایه گذاری جسورانه و VCها به منظور حمایت‌کردن از استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوین، امری ضروری است. در میدان رقابت، استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوین موفق خواهند بود. علاه بر این، استارتاپ‌ها می‌توانند قواعد دنیای کسب و کار را تغییر داده‌اند.

وی بیان کرد: دولت و اتاق‌های بازرگانی علاوه بر حمایت از کارآفرینان برای سرمایه گذاری جسورانه، باید با کسب و کارهای نوین همراهی کنند.

سلاح ورزی بر این باور است که دولت باید در پی تدوین و اجرای سیاست‌هایی در راستای ترغیب افراد و شرکت‌ها به سرمایه‌گذاری جسورانه باشد، زیرا توسعه فضا و بهبود محیط سرمایه گذاری خطرپذیر ضروری است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: امروزه در سازمان‌ها، سرمایه گذاری روی استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوین جای سرمایه گذاری روی تحقیق و توسعه R&D را گرفته است و اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران و اتاق‌های بازرگانی استانی باید تلاش کنند به عنوان بخشی از اکوسیستم کارآفرینی ایران نقش فعال و مؤثری داشته باشند.

وی در پایان بیان کرد: اگر اتاق‌های استانی از رویدادهای کارآفرینی حمایت کنند، در این صورت شتاب دهنده‌ها و مؤسسات سرمایه گذاری خطرپذیر در استان‌های سراسر کشور توسعه خواهند یافت.

    نظرات