چگونه میتوان از پیامکهای تبلیغی راحت شد؟
به گفته یک فعال استارتاپی حجم این پیامکها، روزانه مزاحمتهای زیادی را برای مردم ایجاد میکند اما بسیاری از افراد هنوز راههای مسدودسازی آنها را نمیدانند. مسعود حقی، که استارتاپی را در حوزه اطلاعرسانی در مورد پیامکهای تبلیغاتی راهاندازی کرده است، در این مورد به تجارتنیوز میگوید: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیامکهای انبوه تبلیغی را ممنوع کرده و راههایی نیز برای مقابله با آنها در نظر گرفته است اما برخی شرکتها از سیمکارتهای شخصی برای اینگونه تبلیغات استفاده میکنند و ممنوعیتها را نادیده میگیرند. به گفته حقی، وزارت ارتباطات برخی از این سیمکارتها را در لیست سیاه قرار داده چرا که استفاده تجاری از سیم کارت شخصی ممنوع است. او میافزاید: این وزارتخانه همچنین سامانهای را با عنوان ۱۹۵ طراحی کرده است که افراد میتوانند هر شمارهای را که برای آنها پیامک تبلیغی ارسال میکند در این سامانه ثبت کنند. مدیر عامل شرکت رویال وب بیان میکند: پیامک، ابتداییترین راه ارتباطی بین افراد است؛ چرا که حتی در صورت نبودن آنتن یا قطع اینترنت نیز، پیام به دست مخاطب میرسد؛ اما روز به روز از استفاده مردم از این ابزار کاسته میشود؛ یکی از دلایل آن نیز حجم پیامکهای تبلیغی است.
متن کامل خبر در سایت تجارت نیوز
نظرات