مدیریت توجه چیست و چگونه به افزایش بازدهی در کار و زندگی کمک می‌کند؟

اگر شما هم جزو افرادی هستید که در محل کار یا در زندگی شخصی، تمرکز کافی روی مسئولیت‌ها و وظایف محوله ندارید، گاها با حواس پرتی کارها را پیش می‌برید و از کارایی خود رضایت کافی ندارید، ‌به شما توصیه می‌کنیم این مطلب را در مورد «مدیریت توجه» مطالعه کنید. در برخی موقعیت‌ها، ممکن است نتوانیم روی وظایف و مسئولیت‌های خودمان تمرکز کافی داشته باشیم. وقتی ذهنمان خسته است، فعالیت‌های نورون‌های مغزی محدود می‌شود و در نتیجه نمی‌توانیم به راحتی روی فعالیت‌ها و مسئولیت‌های روزانه تمرکز کافی داشته باشیم. به غیر از سیستم ذهن، شادی نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار روی میزان تمرکز در کار است. وقتی در تقویم، کاری را برای انجام دادن یادداشت می‌کنیم، به معنی توجه کردن به آن مسئولیت است و زمان فاکتور ثانویه است. فناوری باعث توسعه، بهره‌وری و بهبود ارتباطات شده است ولی با این وجود، تمرکز مردم روی برخی کارها به شدت افت کرده است. گاهی اوقات لازم است برای بالابردن تمرکز خودتان گوشی موبایل‌تان را سایلنت کنید؛ یا برخی اپلیکیشن‌هایی که باعث حواس پرتی‌تان می‌شوند را غیر فعال کنید. انجام این کار به مدت ۲۰ دقیقه در ساعات مشخصی از روز باعث می‌شود به تدریج نگذارید فناوری‌های جدید به عاملی برای حواس پرتی و نداشتن تمرکز تبدیل شوند. وقتی در همه کارها تعادل وجود داشته باشد، از میزان حواس پرتی در محل کار کم می‌شود. در حالیکه در ساعاتی که نیروها در حال استراحت بوده یا با خانواده خود ساعاتی را سپری می‌کنند، تمرکز لازم را روی کار ندارند و ارسال چنین پیام‌هایی اساسا اشتباه است. انجام دادن برخی کارها باعث می‌شود که توجه و تمرکز لازم را نداشته باشیم و نتوانیم مسئولیت‌های خودمان را به خوبی به انجام برسانیم.

متن کامل خبر در سایت دیجیاتو

    منبع خبر

    دیجیاتو

    دیجیاتو

    جدیدترین اخبار و مقالات دنیای بازی و سینما

      نظرات