آشنایی با فرآیند بازمهندسی در صنعت
در حال حاضر رویکرد فعلی مدیریت تجارت بر بازمهندسی متمرکز شدهاست، اما این فرآیند دقیقا به چه صورت است و به چه شکل در صنایع ماشین سازی، تولید لوازم خانگی و … استفاده میشود. این فرآیند برای اولین بار توسط Hammer and Champy در سال ۲۰۰۰ توسعه یافت و تاکنون بسیاری از صنایع با استفاده از آن توانستهاند محصولات باکیفیتتری را تولید کنند، اما چگونه صنایع این فرآیندها را شناسایی و عملی میکنند؟ کلید موفقیت آنها چیست؟ در واحد تحقیق و توسعه تمامی صنایع شاهد یک سلسله تحقیقات برای ایجاد یک محصول جدید یا بازمهندسی و فیس لیفت محصولات قبلی هستیم. هزینههای میلیون دلاری و حتی میلیارد دلاری در واحد تحقیق و توسعه یک سازمان باعث خلق علوم و تکنولوژیهای جدیدی میشود که آنها را در تمامی محصولات جدید در جهان، مشاهده میکنیم. با کمی تحقیق در مورد صنایع و محصولات آنها، متوجه میشویم که بعد از کشف علم، تکنولوژی و تجاری سازی آنها در واحد تحقیق و توسعه، سازمانها و شرکتها با استفاده از خطوط تولید خود، سلسلهای از تغییرات تحت عنوان بازمهندسی به محصولات خود اضافه میکنند. این تولیدکننده موفق ایرانی با صرف هزینه چشمگیر برای واحد تحقیق و توسعه از فرآیند بازمهندسی در راستای ایجاد تغییرات و بروزرسانی محصولات خود بهره میبرد که نتیجه آن حفظ جایگاه و پیشرفت هرچه بیشتر است.
متن کامل خبر در سایت دیجیاتو
نظرات