جهرمی: مدیران توییتر برای رعایت چهارچوب‌های ایران اعلام آمادگی کردند

به گزارش اکوسیستم، جهرمی اخیرا از برنامه‌هایش در صورت حضور در کابینه دوازدهم برای توسعه شبکه‌های مجازی در دولت دوازدهم سخن گفت و بیان کرد: همانطور که در فضای حقیقی سهمی در مدیریت دنیا داریم، در فضای مجازی نیز باید سهمی داشته باشیم که متاسفانه هنوز نتوانسته‌‌ایم سهم خود را به دست آوریم و همچنان در آغاز راه هستیم.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات کابینه دوازدهم در مورد شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده در کشور گفت: من صفحه‌ی فیسبوک ندارم، ولی این امر بخاطر ممنوع بودن آن نیست بلکه به این دلیل است که فضای مجازی مشتری و مخاطب خود را از دست داده، البته زمانی هم که این شبکه مجازی مخاطبان زیادی داشت به کل در فضای مجازی نبودم اما بنا دارم که در توییتر حضور فعال داشته باشم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای دسترسی به توییتر از فیلتر شکن استفاده می کند یا خیر؟ با شوخ طبعی پاسخ داد: ما هم همچون شما از امکانات همسایه‌مان در این رابطه استفاده کرده و تقریبا روزی نیم تا یک ساعت از تلگرام استفاده می‌کنیم.

جهرمی در مورد سیاست دولت دوازدهم در ارتباط با فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام گفت: سیاست دولت توسعه شبکه‌‌های اجتماعی است هرچند بر خطوط فرهنگی پایدار پایدار می‌مانیم، ولی ضرورتی در فیلتر کردن یا در فیلتر نگاه داشتن شبکه‌های اجتماعی نمی‌‌بینیم مگر اینکه با اصول فرهنگی ما در تناقض باشد.

وی در ادامه افزود: مدیران تلگرام تاکنون همکاری‌‌های لازم را در ارتباط  با خط قرمزهای فرهنگی کشورمان داشته‌‌اند، از اینرو ضرورتی بر فیلتر کردن تلگرام وجود ندارد. اگر دنیا به فرهنگ مردم ایران احترام بگذارند ما نیز به آن‌‌ها احترام خواهیم گذاشت، اما مهمتر از آن، احترام گذاشتنبه حقوق مردم است؛ لذا از افکار عمومی به خاطر فیلتر شبکه‌‌ها نمی‌ ترسیم. البته دولت در این زمینه دیدگاه سلبی ندارد و بنای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز ادامه این مسیر با حفظ خطوط فرهنگی خواهد بود.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در کابینه دوازدهم، ضمن اشاره به برنامه‌های خود برای رفع فیلتر توییتر و محدودیت دسترسی به واتساپ کرد و گفت: اگر تصور می‌ کردم فضای توییتر فرصتی برای من به شمار نمی‌آید به یقین وارد آن نمی‌‌شدم، لذا به امکان حضور مردم در توییتر نیز این چنین نگاهی دارم اما از آنجا که فیلتر این شبکه اجتماعی به تصیمیم ما انجام نشده، ما نیز نمی‌توانیم در رابطه با رفع فیلتر توییتر تصمیم بگیریم.

جهرمی فیلتر توییتر را تصمیم و سیاست نظام جمهوری اسلامی دانست و ادعا کرد که مدیران این شبکه اجتماعی برای مذاکره درباره‌ی رفع فیلتر توییتر اعلام آمادگی کرده‌اند. وی در ادامه اضافه کرد: اگر نتیجه این مذاکرات مورد قبول جمع عاقله کشور قرار گرفت فبهاالمراد؛ و اگر مورد قبول واقع نشد تلاش بیشتری در این زمینه خواهیم کرد.

    نظرات