امضای تفاهم نامه طرح توسعه پارک فناوری در دانشگاه هرمزگان با حضور وزیر علوم

امضای تفاهم نامه طرح توسعه پارک فناوری در دانشگاه هرمزگان با حضور وزیر علوم

در چهلمین نشست روسای پارک های علم و فناوری سراسر کشور با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، تفاهم نامه دو جانبه پارک علم و فناوری هرمزگان و دانشگاه هرمزگان به امضا رسید.

دکتر علی فتی رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان در تشریح مفاد این تفاهم نامه و اهمیت آن گفت: بدلیل اهمیت موضوع این تفاهم نامه با حضور وزیر علوم انجام شد.

وی افزود پارک علم و فناوری هرمزگان در راستای توسعه فناوری در استان هرمزگان نیازمند ایجاد زیرساخت لازم است از این رو فراهم شدن این زیر ساخت هم نیازمند هزینه و هم افراد صاحب علم و علاقه مندان به این حوزه است.

وی افزود: با مطالعاتی که پارک علم و فناوری هرمزگان در این زمینه انجام داد بهترین نقطه برای تسریع در این روند دانشگاه هرمزگان بود که به لحاظ زیرساختی باعث می شود که روند توسعه فناوری سرعت بیشتری به خود گیرد.

امضای تفاهم نامه طرح توسعه پارک فناوری در دانشگاه هرمزگان

فتی، اهمیت اجرای طرح توسعه پارک در محدوده دانشگاه هرمزگان را آماده بودن زیرساخت لازم عنوان کرد و گفت: فراهم بودن زیرساخت در محدوده دانشگاه جلوی هزینه های گزاف را می گیرد و از این رو اعتبارات صرف پروژه های اصلی می شود که دانشگاه نیز حمایت های لازم را انجام خواهد داد.

وی با قدردانی از رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: با امضای این تفاهم نامه بخشی از بهترین زمین دانشگاه در اختیار پارک قرار می گیرد چرا که موتور محرکه پارک، دانشگاه است و با حفظ استقلال محدوده و مدیریت پارک همکاری طرفین ادامه خواهد داشت. دانشگاه نیز زیرساخت هایی که برای پیشبرد امور لازم است در اختیار پارک می گذارد که روند توسعه پارک و شرکت های دانش بنیان تسریع می یابد.

به گفته وی، این مدل از معدود همکاری هایی است که طی سال های اخیر اجرایی می شود که بهترین مدل همکاری است.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان، به دیگر مزیت های طرح جدید اشاره کرد و گفت: سرمایه انسانی و افراد دارای فکر و علم از دیگر ابزارهای توسعه ای است که به دلیل وجود اساتید خبره و دانشجویان علاقه مند پارک علم و فناوری به معنای واقعی شکل خواهد گرفت و فعالیت آنها نیز از سوی پارک فناوری رصد خواهد شد.

وی بیان داشت:پارک علم و فناوری هرمزگان و دانشگاه هرمزگان با دور اندیشی تفاهم نامه مذکور را به امضا رساندند که نتیجه آن عاید فرزندان این استان خواهد شد و بدون شک روند توسعه ای علم و فناوری سرعت خواهد گرفت.

به گفته وی، طرح توسعه پارک علم و فناوری هرمزگان در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار اجرا خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان همچنین از حمایت های دکتر غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، کشمیری مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی وزرات علوم و همچنین دکتر شیخی رئیس دانشگاه هرمزگان در محقق شدن این طرح قدردانی کرد.

وی ابراز امیدواری کرد، با حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور بتوان روند تکمیل این طرح را تسریع کرد.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری هرمزگان

منبع خبر

پارک علم و فناوری هرمزگان

پارک علم و فناوری هرمزگان

پارک علم و فناوری هرمزگان یک پارک علم و فناوری در شهر بندرعباس می باشد

نظرات