بازدید معاون اول محترم رئیس جمهوری از پارک علم‌ و فناوری سیستان و بلوچستان

بازدید معاون اول محترم رئیس جمهوری از پارک علم‌ و فناوری سیستان و بلوچستان

رییس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید دکتر جهانگیری از پارک علم و فناوری اظهارداشت: پارک‌های علم و فناوری با هدف سازماندهی محیط مناسب برای خلق و توسعه شرکت‌های مبتنی بر فناوری، از طریق گردهم‌آوردن نهادهای دانش‌­بنیان و شرکت‌های خصوصی ایجاد شده‌اند.

محمد نبی شهیکی تاش با اشاره به اینکه تعامل میان این نهادها، سبب توسعه نوآوری و فعالیت‌های فناورانه می‌شود زیرا انتقال دانش را تسهیل و هم‌افزایی میان فرآیندها را تحریک کرده و موجب افزایش کارآیی فعالیت‌ها می‌گردد افزود: پارک‌های علم و فناوری معمولا در مناطقی نزدیک به دانشگاه و مراکز تحقیقاتی ایجاد می‌شوند و سرمایه‌گذاری در زیرساخت را برای جذب متقاضیان با کیفیت ارتقا می‌دهند.

وی بیان کرد: امکان سازماندهی محیطی که فعالیت‌های کارآفرینی را ارتقا دهد، مشاغل مناسبی خلق و بهینه‌سازی حوزه‌ها را از طریق تامین مالی شرکت‌های فناورمحور فراهم کند باعث گسترش استفاده از پارک‌های علم و فناوری به عنوان ابزار توسعه‌­ای شده است.

رییس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این پارک به عنوان یک نهاد مکمل دانشگاه، نقش محوری در توسعه کسب‌وکارهای دانش‌­محور منطقه‌­ای ایفا می‌کند تاکید کرد: از آنجایی که شرکت­‌های کوچک و متوسط با سرمایه کم موجود در استان در معرض خطرپذیری زیاد قرار دارند پارک علم و فناوری، کارآفرینان و واحدهای فناور متشکل از فارغ‌­التحصیلان دانشگاهی این استان را با تکیه بر عمل و قابلیت تجاری شدن ایده‌­های علمی و فنی آن­‌ها، تا مرحله استقلال در صحنه فناوری یاری خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان با توجه و تاکید بر ظرفیت­‌های موجود در منطقه و با در کنار هم قراردادن زیرساخت‌­ها، فرایندها و سیستم‌­های حمایتی تلاش کرده تا نقش موثری در توسعه زیست بوم نوآوری منطقه ایجاد کند.

شهیکی بیان کرد: این مجموعه بر این هدف است تا ظرفیت­‌های حمایتی موجود در سیستان و بلوچستان را به واسطه تجمیع دستگاه­‌های مرتبط به درستی اعمال و هدایت کند و با محور قرار دادن توسعه همزمان زیرساخت­‌های فیزیکی، فناوری و حمایتی نقش مهمی در زیست بوم نوآوری و دانش‌­بنیان ایفا کند.

وی گفت: تولید فناوری، انتقال فناوری و بومی­‌ سازی آن،تجاری‌­سازی اختراعات و ایده‌های بازار محور در سیستان و بلوچستان، توسعه فعالیت‌های کارآفرینی مبتنی بر فناوری، تسهیل در انتقال فناوری از مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی به مراکز اجرایی، ایجاد زیرساخت مناسب برای حضور و همکاری­ واحدهای ­فناور­ خارجی در پارک برای توسعه فناوری شرکت‌های بومی و کمک به ایجاد شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی جدید از طریق مراکز رشد واحدهای فناور از مهمترین اهداف پارک علم و فناوری در این استان است.

رییس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۱۲۲ شرکت دانش­‌بنیان، واحد فناور و استارتاپ و همچنین ۲ شتاب‌دهنده در زاهدان در مجموعه پارک علم و فناوری مستقر است بیان کرد: سهم فناوری اطلاعات و نرم‌افزارهای رایانه ای ۲۴ درصد،معدن پنج درصد، فناوری‌های زیستی و گیاهان دارویی ۱۱ درصد، الکترونیک و سخت افزارهای یارانه ای ۱۵ درصد، خدمات مرتبط با تجاری‌سازی ۱۰ درصد، انرژی‌های تجدیدپذیر سه درصد، هنر و معماری ۲۱ درصد، خدمات شتاب‌دهی ۲ درصد و سایر موارد ۹ درصد است.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

    پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

    پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان یک پارک علم و فناوری در شهر زاهدان می باشد

      نظرات