۱۶ نکته اصلی برای افزایش فروش در اینستاگرام
فهرست
۱۶ ترفند افزایش فروش در اینستاگرام
چرا باید برای فروش بیشتر در اینستاگرام، از یک شرکت کمک بگیریم؟
هر برند و بیزینسی میتواند با افزایش فروش در اینستاگرام به درآمد بالایی دست یابد. در این مقاله ۱۶ ترفند به شما آموزش میدهیم که با استفاده از آن میتوانید به یک فروش اینستاگرامی موفق برسید. آیا شما هم از افرادی هستید که تازه تصمیم گرفتید که از این شبکه برای بالا بردن میزان فروش خود استفاده کنید؟ یا شاید هم از گذشته در این زمینه فعالیت داشتید و حالا درگیر مسائلی مانند کسب فالوور و فروش بیشترید؟ آیا دوست دارید محصولات و نام تجاری شما توسط افراد بیشتری دیده شود؟ به دنبال محبوبیت بیشتر، بین مخاطبان خود هستید و دوست دارید ترافیک وبسایتتان افزایش یابد؟ ما در این مقاله به شما کمک میکنیم و تمام فوت و فنهای افزایش فروش در اینستاگرام را به شما نشان خواهیم داد.
شما به عنوان صاحب یک برند یا کسب و کار، به هیچ عنوان نباید از فروش اینستاگرامی غافل شوید یا در آن تردید کنید. این کار چند دلیل دارد. اینستاگرام یک شبکه بسیار گسترده است و افراد بسیار زیادی در آن عضو هستند. طبق آمار ارائه شده از سایت ب ا اقتصاد ، این نرمافزار ۲۴ ملیون نفر کاربر ایرانی دارد و این رقم ما را به جایگاه هشتم قرار داده است. مزیت دیگر این اپلیکیشن، عمومی بودن آن است. یعنی هر قشری از مردم در آن حضور دارند، فرقی نمیکند که چه گروهی از مخاطبان هدف شما هستند، گروه هنرمندان، جوانان، میانسال ها، حرفهایها و غیره میتوانید ارتباط برقرار کنید.
آمار زیر نشان میدهد که چرا فروش در اینستاگرام به دغدغه بسیاری از افراد تبدیل شده است.
- ۹۰% از کاربران اینستا، حداقل یک برند را فالو ( FOLLOW ) یا دنبال میکنند.
- ۸۳% از کاربران اینستا، بابرندهای جدید از طریق این اپلیکیشن آشنا میشوند.
- ۸۰% از کاربران اینستا، اظهار کردند که برای تصمیم گیری درباره خرید یک محصول جدید از آن کمک میگیرند.
در ابتدا اینستاگرام، پستها را بر اساس ترتیب زمانی آنها به نمایش در میآورد؛ اما در سال ۲۰۱۶ الگوریتم خود را تغییر داد و پستها را بر اساس محبوبیت، برای کاربران به نمایش در آورد. این یعنی پستهایی که جذابیت بالایی دارند، بیشتر دیده میشوند و پستهایی که جذابیت کمتری دارند اصلاً دیده نمیشوند. حال یک مسئله مطرح میشود و آن این است که اگر صاحب یک نام تجاری نوپا بوده و تعداد زیادی فالور نداشته باشیم، چگونه میتوانیم فروش خود را در اینستاگرام افزایش دهیم؟
حال با دانستن این جزئیات، وقت آن است که به مسئله اصلی پرداخته و پرده از ۱۶ ترفند مهم که برای موفق شدن در زمینه افزایش فروش در اینستاگرام لازم است، برداریم.
۱-حساب جداگانهای ایجاد کنید.
اگر قصد تجارت دارید، یهتر است که یک حساب کاربری جداگانه در آن ایجاد کنید و آن را از پیج شخصی خود مجزا بدانید. باید به خاطر داشته باشید که این پیج به محصولات شما اختصاص دارد، پس از بارگذاری عکسهای سلفی یا عکس تفریحات خود، به صورت جدی خودداری کنید؛ زیرا اینها به مشتریان شما مربوط نمیشود. در این مقاله به طور کامل روش ساخت یک اکانت جدید در اینستاگرام را توضیح دادیم.
۲-با یک نام و عکس مشخص، ثابت و مرتبط فعالیت کنید.
این دو المان، اصلیترین معرف شما برای مخاطبان است. اگر این دو قسمت مناسب، واضح و منحصر به فرد نباشد، تمام فعالیتهای شما بینتیجه خواهد بود. نامی را انتخاب کنید که در شبکههای اجتماعی دیگر نیزاز آن استفاده میکنید، این نام در واقع نام برند شماست، پس مسلماً نباید به هر دلیلی تغییر کند. تصویر پروفایلتان نیز مانند نام، باید گویا، ثابت و منحصر به فرد باشد. این نکته را به یاد داشته باشید که تمام پستها و کامنتهای شما، در کنار تصویر کوچکی از پروفایلتان نمایش داده میشود، پس حتماً از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید. یکی از بهترین مثالها، برند معروف استارباکس است. این برند، روی همه محصولات و شبکههای اجتماعی خود از جمله اینستاگرام، از یک نام و تصویر استفاده میکند و این باعث میشود تا این مشخصات، در ذهن مخاطبان ثبت و ماندگار شود.
۳-یک بیو جذاب بسازید.
قبل از اینکه افراد در پیج شما عضو شوند و دکمه follow را فشار دهند، شاهد پروفایل شما هستند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که آخرین چیزی که مخاطبان قبل از تصمیم به دنبال کردن شما میبینند، یک بیوگرافی جذاب است. شما در این قسمت، میتوانید آنها را از ارزش محتوایی که به صفحه اصلی آنها اضافه میکنید، آگاه کنید. این قسمت را تا جایی که ممکن است خلوت، به روز و جذاب نگه دارید و از استفاده لحن بازاری خودداری کنید. اینکه در بیوی خود از کلمات کلیدی یا هشتگها استفاده کنید یک کار بیهوده است زیرا هشتگها در این قسمت قابل کلیک نخواهند بود و علاوه برآن، چهره بیوی شما را هم زشت خواهد کرد؛ اما اگر زمانی یک کمپین هشتگ محور راه اندازی کردید یا به واسطه یک هشتگ معروف شدید، میتوانید آن را در بیوی خود به کار ببرید. یک نکته بسیار مهم این است که استفاده از پیوند را در این قسمت فراموش نکنید. (در ادامه به طور مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت). در تصویر زیر میبینیم که برند معروف gopro در بیوی خود نام تجاری خود، شعار مخصوص و همچنین
لینک سایت خود را آورده است؛ این یک الگوی مناسب برای یک برند است. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره چگونگی نوشتن بیو میتوانید مقاله چگونه بیو اینستاگرام جذاب و کاربردی بنویسیم را مطالعه کنید.
۴-پستهای محبوب برای کاربران خود ایجاد کنید.
این یک جمله بسیار درست است که میگویند، یک عکس به اندازه هزار کلمه ارزش دارد، پس بیایید از این قدرت، برای جذب مشتری استفاده کنیم. تصور کنید که یکی از کاربران، در حال وقت گذرانی در صفحه خود است؛ او یک پست پس از دیگری را نگاه میکند و با خمیازه از آن میگذرد. تا اینکه یک پست جذاب، جدید و خلاقانه توجه او را جلب کند. لازم نیست که این عکس، یک عکس گرافیکی عجیب و غریب از یک طراح معروف یا یک عکس طبیعی از یک ماه کامل در پشت یک معبد باشکوه باشد، تنها کافیست که یک عکس زیبا، باکیفیت و کمی خلاقانه داشته باشید.
برای تولید یک عکس باکیفیت، تنها کافیست نکتههای زیر را رعایت کنید:
- تصاویری را برای پستهای خود انتخاب کنید که با مخاطبانتان صحبت کند.
به عنوان مثال، اگر میدانید که مخاطبان شما، به فرهنگهای مختلف از سراسر جهان علاقه دارند، تصویری مانند تصویر زیر میتواند نظر آنها را جلب کند.
جالب است بدانید که ۶۷ درصد از کاربران، گفتهاند کهجزئیات تصاویر، بیشتر از اطلاعات محصول یا حتی امتیازات دیگر کاربران، نظر آنها را جلب میکند و برای آنها مهم است. ارلحاظحرفهای، علاوه بر عکس خود محصول، نمایش محیط اطراف و نقش آن در زندگی، اثربخشی تصویر و محبوبیت محصولرا تقویت میکنید. با این کار، فارغ از جنبه تجاری محصول، نوعی احساس راحتی با عکس به مخاطب القا میکنید.
- به قوانین عکاسی پایبند باشید
خبر عالی این است که برای تولید عکسهای خیره کننده نیازی به دوربین یا تجهیزات حرفهای و گران قیمت ندارید. به سادگی میتوانید با رعایت چند نکته ساده و با استفاده از تلفن هوشمند خود، عکسهای باکیفیت بگیرید. مثلاً:
- سعی کنید تا آنجایی که میتوانید از نور طبیعی در عکسهایتان استفاده کنید.
- از استفاده نور زیاد در عکسهای خود خودداری کنید. (برای کنترل نور میتوانید، قبل از گرفتن عکس، روی روشنترین نقطه از صفحه گوشی ضربه بزنید)
- در هنگام طلوع آفتاب، غروب آفتاب، یا در یک روز ابری عکاسی کنید.
- از زاویهها و مکانهای مختلفی عکس بگیرید. ( مثلاً خم شوید، از بالای سرتان عکس بگیرید، روی زمین دراز بکشید، بخزید یا هر کار دیگری که به ذهنتان میرسد، انجام دهید.)
- به فضای پشت سوژه توجه کرده و از فضاهای متنوع استفاده کنید.
اگر شما هم نمیدانید که پستهای خود را به صورت تکی بگذارید یا آلبومی، توصیه میکنم حتماً این مقاله را مطالعه کنید.
- تصاویر خود را با ابزار مناسب تقویت کنید
در اینجا سه برنامه برتر ویرایش تصویر را معرفی کردیم که با استفاده از آن، میتوانید عکسهای خود را جذابتر کنید.
- VSCO : عکاسان، این برنامه را به عنوان بهترین برنامه ویرایش تصویر معرفی کردهاند.
- Canva : این برنامه، دارای تعداد زیادی ابزار است که این امکان را به شما میدهد تا هر تغییری که دوست داشتید روی عکسهای خود ایجاد کنید.
- A color story : این برنامه، فیلترهای بسیار کارآمدی دارد و به شما این امکان را میدهد تا با انتخاب افکت خود و انتخاب شدت آن، به عکس خود رنگ و رویی چشمنواز بدهید.
- عکسهایی با کیفیت خوب و در اندازه مناسب پست کنید.
از پست یک تصویر با فضای نامناسب یا تار خودداری کنید. این کار از میزان حرفهای شما کم خواهد کرد. اینستاگرام، به طور خودکار تصاویر شما را در یک قالب ۶۱۲ در ۶۱۲ پیکسل قرار میدهد، پس بهتر است ابتدا عکس خود را به صورت مربع در آورید. زیرا در غیر این صورت، ممکن است در هنگام بارگذاری، به شکل نامناسبی برش بخورد و به سوژه اصلی، ضربه بزند. برنامههایی مانند Squaready و InstaSize میتواند در این زمینه به شما کمک کند.
۵-مسابقه برگزار کنید.
اجرای مسابقات به شما این امکان را میدهد تا بتوانید تعامل بیشتری با مخاطبان خود برقرار کنید؛ فارغ از اینکه برنده چه کسی باشد یا چه جوایزی به برنده میدهید، باید این را بدانید که برنده اصلی مسابقه شما هستید و جایزه شما، تعداد فالورهاییست که به شما اضافه شدهاند. به گفته آمار ارائه شده در سایت neilpatel ، ۷۰% از کاربران اینستاگرامی، حداقل در یک مسابقه شرکت کردهاند. برای شروع یک مسابقه کافیست مراحل زیر را انجام دهید: ۱- ابتدا یک عکس جذاب و چشمنواز از جایزه خود پست کنید. ۲- جزئییات مسابقه را در کپشن بنویسید. ۳- برای جلب توجه و ایجاد هیجان بیشتر، میتوانید چند روز بعد، یک پست یادآوری ارسال کنید. ۴- برنده را مشخص و منشن کرده و از او تشکر کنید.
قبل از بر گزاری یک مسابقه بهتر است ابتدا، تعداد فالورها و میزان تعامل خود با آنها را تا حد خوبی بالا ببرید؛ زیرا مسابقهای که نتواند نظرهای زیادی را به خود جلب کند، نه تنها مفید نیست، بلکه ممکن است حتیبه اعتبار شما ضربهبزند.
حال ما در اینجا سه ایده اجرای مسابقات اینستاگرامی، برای شما ذکر کردهایم:
- کاربران، برای ورود به مسابقه باید پست شما را لایک کنند، کامنت بگذارند و پیج شما را فالو کنند.
- از کاربران بخواهید تا دوستانشان را زیر پست شما تگ کنند و بگویید به ازای هر دوستی که تگ میکنند، شانس بیشتری در برد جایزه دارند.
- میتوانید از کاربران خود بخواهید که یک پست در پیج خود آپلود کنند و در آن، به معرفی پیج شما بپردازند یا محصولاتی که از شما خریدهاند را به نمایش بگذارند و نظر خود را در کپشن بنویسند. این روش بهترین نوع مسابقه است که اصطلاحاً به آن UGC ( user generated content ) گفته میشود.
۶-ویدئوهای تاثیرگذار و جذاب بسازید.
آیا میدانستید که در اینستاگرام، ویدئوها ۲ برابر جذابیت بیشتری نسبت به عکسها دارد؟ پس اگر به دنبال این هستید تا توجه افراد بیشتری را به خود جلب کنید، زمان آن است تا شما هم به فکر تولید فیلم باشید.
حال موقع آن است تا ترفندهای ساخت ویدئوهای اینستاگرامی را برای شما روشن کنم:
- سعی کنید فیلمهای کوتاه تولید کنید؛ زیرا کاربران به فیلمهای کوتاه عادت کردهاند و اغلب از تماشای فیلمها طولانی اجتناب میکنند.
- در چند ثانیه اول سعی کنید، توجه بینندگان را جلب کنید؛ این کار با حرکت تصاویر یا به کارگیری یک سری رنگهای توجه برانگیز انجام دهید.
- برای ویدئوی خود کپشن (توضیحات) بنویسید. این نکته را در نظر داشته باشید که ویدئوهای اینستاگرامی، در حالت عادی (تا قبل از اینکه روی آن ضربه زده نشود) بدون صدا هستند، پس کپشن نقش مهمی در مشتاق کردن مخاطب به تماشای ویدئو دارد.
- فیلمهای خود را با هدف خاصی تولید کنید. شاید دوست دارید ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید، تعامل خود را با مخاطبان بیشتر کنید، فالورهای جدید بگیرید یا به مخاطبان خود، چیزی را آموزش دهید. هر یک از موضوعات بالا میتواند هدف ویدئو شما باشد.
- سعی کنید ویدئوهای طبیعی ضبط کنید؛ مثلاً ویدئویی که نشان میدهد یکی از مشتریانتان در حال استفاده از محصول شما است، یک ویدئوی بسیار مناسب محسوب میشود.
- هنگام فیلمبرداری سعی کنید قوانین عکاسی ( که قبلتر به آن پرداخته شد ) را رعایت کنید.
۷-به کمک استوریها، محتواهای اختصاصی خود را به اشتراک بگذارید.
از استوریهای اینستاگرام، میتوانید برای نشان دادن آنچهکه در پشت صحنه رخ میدهد، استفاده کنید. مثلاً پیج boxycharm یکی از پیجهاییست که به صورت جدی از این ترفند استفاده کرده و از آن نتیجه بسیار خوبی گرفته است. این پیج در واقع جعبههای آرایشیای به مشتریان پیشنهاد میدهد، که لوازم آرایشی داخل آن،شامل تمام برندها میشود. آنها برای جلب کردن توجه کاربران و درگیر کردن ذهن آنها، استوریهایی از افراد واقعی میگذارد که از محصولات آنها راضی بوده و به کمک آن توانستند "درخشیدن" را تجربه کنند.
۸-به نظرات پاسخ دهید.
کاربران میان انبوهی از محتوا در حال غرق شدن هستند، بنابراین وقتی آنها، وقت میگذارند و درباره پست شما نظر میدهند، یعنی اینکه شما به موفقیت شدید و توانستید نظر او را جلب کنید؛ اما نباید در اینجا متوقف شوید، الآن وقت آن است که شما هم وقت بگذارید و با حوصله به نظر آنها پاسخ دهید. سعی کنید با لحنی مهربانانه با آنها صحبت کرده و کاری کنید که آنها حس کنند برای شما خاص هستند، در نهایت به آنها بگویید که از کامنت آنها خوشحال شدید و از آنها تشکر کنید. اگر در یکی از پستهای خود، هزار پیام دریافت کردید و وقت ندارید تا به همه آنها پاسخ دهید، نگران نباشید؛ زیرا شما میتوانید یک مدیر استخدام کنید تا این کار را انجام دهد و پیج اینستاگرامی شما را مدیریت کند.
۹-به اینستاگرام پاد ( Instagram pod ) بپوندید.
آیا تازه وارد شدهاید و تعداد زیادی فالور ندارید؟ با استفاده از اینستاگرام پاد میتوانید بیزینس خود را در اینستا گسترش دهید. اینستاگرام پاد چیست؟ اگر شما با ادمینهایی که در اینستا، در زمینهای مشابه فعالیت میکنند و مخاطبینی مرتبط با شما دارند، تشکیل یک گروه بدهید، در واقع یک Instagram pod تشکیل دادهاید. هدف این گروه این است که به بیشتر دیده شدن شما و دیگر پیجهای آن گروه کمک کند و فالور آنها را افزایش دهد. برای شروع کار، شما باید یک اینستاگرام پاد کوچک پیدا کرده و به قانونهای آن گروه عمل کنید. معمولاً در این گروه باید پستهای سایر اعضای گروه را لایک کنید، نظر دهید و به اشتراک بگذارید؛ در عوض آنها هم همین کار را برای شما انجام میدهند.
ترفندها:
- سراغ پادهایی بروید که ۱۵ الی ۲۰ کاربر دارند و از پیوستن به پادهای با ممبرهای بالا خودداری کنید.
- به یاد داشته باشید برای گرفتن نتیجه بهتر باید، به طور کامل به قوانین پاد پایبند باشید، لایک نکردن، کامنت نذاشتن، یا خودداری از اشتراکگذاری پستها، ممکن است باعث بیرون افتادن شما از پاد شود.
- این نکته را به یاد داشته باشید که پادها، فقط برای شروع کار مناسب هستند؛ پس از اینکه نام برند شما، تا حدی به شهرت رسید، لازم است که به فکر جمع آوری لایکها و کامنتهای واقعی و شخصی خود باشید.
۱۰-سعی کنید بیشتر از هشتگ استفاده کنید.
استفاده از هشتگ، یک روش بسیار عالی برای گسترش مخاطبان است.تحقیقات نشان میدهد که در اکثر پستها (۸۸%) حداقل، از یک هشتگ استفاده شده است.
این کار، باعث میشود تا پستهای شما در صفحات مرتبط آن هشتگ ظاهر شود و کاربران جدیدی، پست شما را ببیند. اینستاگرام به شما این اجازه را میدهد که در هر پست، از ۳۰ هشتگ استفاده کنید؛ یعنی میتوانید هر پست خود را در ۳۰ صفحه و موضوع مختلف نشان دهید؛ اما بهتر است در استفاده از هشتگها زیاده روی نکنید، مقدار ایدهآل، استفاده از ۵ تا ۸ هشتگ در هر پستاست، زیرا تعداد زیاد هشتگ، علاوه بر اینکه تاثیر بدی در ظاهر پست شما دارد، امکان دارد اثر بخشی پست را کاهش دهد.
ترفندها:
- در هشتگهای خود از عبارتهای محبوب استفاده کنید. این هشتگها، پستهای شما را در برابر میلیونها کاربر جدید قرار میدهد. برای تحقیق در مورد هشتگهای محبوب و پر طرفدار، میتوانید از برنامهها تجزیه و تحلیل داده مانند Iconosquare استفاده کنید. به عنوان مثال، به کمک آن، میتوانید جستجو کنید که بین #استایل_مردانه و #تیپ_مردانه کدام یک پر طرفدارتر بوده یا بیشتر جستجو میشود. همچنین میتوانید مشاهده کنید که چه کسانی از این هشتگ استفاده کردند و آیا تصویر شما با دیگر تصویرهای پست شده در این هشتگ همخوانی دارد یا خیر؟
- در کنار هشتگهای بسیار محبوب، سعی کنید از هشتگهای کم طرفدارتر هم استفاده کنید. به عنوان مثال، فکر کنید که از هشتگی مانند #مد استفاده کردهاید، پست شماپف در میان انبوه پستهای این هشتگ به سرعت غرق شده و فرصت دیده شدن از شما گرفته میشود. پس بهتر است در کنار این هشتگ، از هشتگهایی که مشخصات بیشتری از محصول شما را نشان میدهد، بهره ببرید. هشتگهایی مثل #مد__ زنانه یا #مد_ بهار_۲۰۲۰
- از هشتگهای اختصاصی خود، استفاده کنید. این ترفند، زمانی به کار میآید که نام تجاریتان تا حد خوبی به مخاطبان شناسانده شده است و طرفداران زیادی پیداکردید.این هشتگ، باعث میشود تا محتواهای شما را در گروهبندیهای منحصر به فردتری قرار گیرد. مثلاً فکر کنید که در پیج خود، در حال تبلیغ پوشاک فروشگاه خود هستید. اگر اسم فروشگاه شما "الف" است، بهتر است در هشتگهای خود، اسم فروشگاه خود را به کار ببرید، مانند #پیراهن_آستین کوتاه_الف ، #لباس_مجلسی_الف و ... به این طریق، به مخاطب کمک میکنید تا راحتتر بتواند لباس مورد نظر خود را پیدا و یا انواع آن را با هم مقایسه کند.
- هیچگاه برای پستهای خود از یک سری هشتگ مشابه استفاده نکنید. این کار نشان میدهد که شما فردی بیحوصله هستید و برای تولید محتوای تازه، وقت نمیگذارید.
- کمی بالاتر، به این موضوع اشاره کردیم که بهتر است از ۵ هشتگ در پستهای خود استفاده کنید؛ اما یک ترفند بسیار هوشمندانه، برای درج هشتگ بیشتر این است که در کامنت خود آنها را بنویسید تا هم بتوانید آنها را دسته بندی کنید و هم از شلوغ شدن پست خود، جلوگیری کنید.
۱۱-عکسهای منتشر شده فالورهایتان که در آن تگ شدید را در صفحه خود به اشتراک بگذارید.
با درج محتوای منتشر شده از سوی کاربران، باعث میشوید تا دیگران، احساس خوبی نسبت به نام برند شما پیدا کنند. همچنین وقتی پست یکی از مخاطبانتان را در پیج خود منتشر کرده و او را تگ میکنید، باعث ایجاد یک حس فوقالعاده در او میشوید. علاوه بر همه اینها، این کار موجب میگردد تا مخاطبان شما، برای دیدن عکس خود یا دوستانشان، به صورت مرتب پیج شما را بررسی میکند. عکسهای گرفته شده توسط کاربران، عکسهایی از زندگی واقعی را نشان میدهند و این واقعی بودن، بر تصمیمات مشتریان شما برای خرید، اثر میگذارد. پس با درج این عکسها در اینستا، یا وبسایت خود میتوانید ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید.
۱۲-هوشمندانه از لینکهای خود استفاده کنید.
بر خلاف سایر رسانههای اجتماعی، اینستاگرام اجازه ایجاد پیوند در پستها را نمیدهد، اما نگران نباشید، ما در اینجا دو روش به شما معرفی میکنیم که به کمک آن میتوانید کاربران را به لینک سایت فروشگاهی خود هدایت کنید.
پیوند خود را در بیو قرار دهید.
اینستاگرام این امکان را به شما داده تا بتوانید یک پیوند در بیو خود قرار دهید. شما باید از این فرصت به طور هوشمندانهای استفاده کنید و کاربران را به جذابترین و مهمترین صفحه سایت خود هدایت کنید. مثل کاری که نایک انجام داد.
این لینک، کاربر را به صفحه عضویت در سایت نایک هدایت میکند.
لینکهایی که میتوانید به استوریهای خود قرار دهید.
زمانی که به ۱۰۰۰۰ فالور دست پیدا کنید، اینستاگرام یک گزینه برای شما به وجود میآورد. این گزینه به شما این امکان را میدهد تا به صورت پنهان در پشت استوری خود یک لینک قرار دهید. (یعنی آدرس لینک به صورت مستقیم در استوری به نمایش در نمیآید). شما در پست خود محتوایی به کار میبرید تا کاربران را ترغیب کنید که به آن لینک سر بزنند و برای رفتن به آن لینک، صفحه را بالا یکشند. ( انگشت خود را از پایین به سمت بالای صفحه حرکت دهند) کاربران میتوانند با بالا کشیدن صفحه، به آن لینک هدایت شوند.
۱۳-با اینفلوئنسرهای معروف و مرتبط، ارتباط برقرار کنید.
این یک ترفند حیرتانگیز و نتیجهبخش است. ۸۰ درصد از بازاریابها اظهار داشتند که اینفلوئنسر مارکتینگ یک روش بسیار موثر است. حفظ ارتباط با اینفلوئنسرها، میتواند یک پیروزی بزرگ را برای شما فراهم آورد؛ اما این نکته را به یاد داشته باشید که در انتخاب اینفلوئنسر، باید به شدت دقت کنید. شما باید سراغ افرادی بروید که:
- بتواند تاثیر زیادی رو مخاطبان خود بگذارد.
- زمینه فعالیتشان به زمینه فعالیت شما نزدیک باشد.
- احتمال اینکه مخاطبان او، از محصولات شما خوششان بیاید، زیاد باشد.
۱۴-از ایموجی استفاده کنید.
برخی، از ایموجی، به عنوان زبان جدید مورد استفاده در اینترنت یاد میکنند. شما میتوانید پستهای خود را به وسیله ایموجیهایی مانند قلب، رنگین کمان، لبخند یا پروانه، بسیار جذاب و با شکوه کنید. ایموجیها، علاوه بر اینکه بسیار محبوب هستند، باعث میشود تا بینندگان حس خوبی داشته باشند. در حقیقت ۵۰ درصد از کل پستها حاوی ایموجی است. این نکته را به یاد داشته باشید که ایموجیها فقط برای ایجاد یک فضای سرگرم کننده به کار نمیرود، بلکه با آنها میتوانید به مخاطبان، یک حس جدی یا حرفهای هم القا کنید.
۱۵-حال زمان آن است تا فروش اینستاگرامی خود را اجرا کنید.
۷۰ درصد از بازاریابان، در ایالات متحده آمریکا، بخش اصلی بودجهی خود را، صرف تبلیغات اینستاگرامی میکنند. آنها معتقدند این نوع از تبلیغات بسیار کارآمد است و فرصت این را فراهم میکند تا کالای آنها، در برابر ۸۴۹.۳ میلیون کاربر به نمایش در بیاید. بنابراین اگر هنوز به فروش از طریق اینستاگرام نبودید، زمان آن است که همین امروز، شروع کنید.
هنگام انجام تبلیغات تلگرامی، این نکات مهم را به یاد داشته باشید:
- همیشه آگاه باشید که مخاطبان شما دوست دارند چه چیزی ببینند و از آنها در پستهای خود استفاده کنید.
- پیامهای خود را همیشه کوتاه نگه دارید.
- با کاربران خود، تعامل داشته باشید و برای آنها وقت بگذارید.
۱۶-میزان موفقیت حاصل شده از اینستاگرام را ارزیابی کنید.
اجازه ندهید که وضعیت اینستاگرام شما ثابت بماند. کلید طلایی افزایش فروش در اینستاگرام این است که به جذب مداوم مشتری ادامه دهید و این پروسه را متوقف نکنید. تنها راه برای به دست آوردن بهترین نتیجه و حفظ رشد، وقت گذاشتن برای تجزیه و تحلیل موفقیتهای حاصل شده، است. میتوانید برای فهمیدن نتایج از برنامههای کمکی استفاده کنید.
- به کمک این نرمافزار میتوانید بفهمید که کدام یک از مخاطبان شما بیشتر با شما تعامل دارد. این تعامل شامل رفتارهایی مانند لایک کردن، نظر گذاشتن، یا تگ کردن میشود. با فهمیدن این افراد و توجه بیشتر به آنها و خواستههایشان میتوانید نتایج بهتری، به دست بیاورید.
- این نرمافزار، میتواند به شما نشان دهد فالورهایتان، چه روزها و زمانهایی، بیشتر به پستهای شما توجه میکنند. این میتواند روی استراتژی شما در زمان بارگذاری پست، تاثیر بگذارد و کاری کند که تعداد لایکها و نظرات شما به بالاترین حد ممکن برسد. همچنین برای به کارگیری استراتژیهای هوشمندانه، میتوانید راهنمای استراتژی شبکه های اجتماعی را مطالعه کنید.
- میتوانید بفمید که کدام یک از پستهای شما، بالاترین سطح تعامل را دارد. تعداد لایکهای پستهای شما، مهمترین راهیست که به کمک آن میتوانید سلیقه مخاطبان خود را بفهمید. میان پستهایی که بهترین بازخوردها را دارند، شباهت ها را پیدا کنید و از نتایج به دست آمده در پستهای بعدی بهره ببرید.
فروش در اینستاگرتم، نیازمند استراتژیهاییست که اغلب از طریق تجربه به دست میآید، علاوه بر این شما نیاز خواهید داشت تا در این راه افرادی کمک بگیرید که تخصص این کار را داشته و سابقه زیادی در زمینه فروش در اینستاگرام دارند. شرکت راز مناسبترین مجموعهای است که به دانش و ابزار و نرمافزار مناسب، میتواند شما را در این مسیر همراهی کند.
علاوه بر تمام موارد ذکر شده، در هنگام فعالیت، این نکته را در نظر داشته باشید که برند شما در یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام، در واقع، باید رابطه دوستانه خود را با مشتری نگه دارد، تا در نهایت هر زمانکه مشتری به خرید محصولاتتان نیاز داشت به شما رجوع کند. در این مقاله تمام سعی بر آن بوده که به تمام نکات لازم برای موفقیت افزایش فروش در اینستاگرام اشاره کنیم و در آن، به موضوعات مهمی از جمله ترفندهای عکاسی یا شیوهی ارزیابی اطلاعات پرداختیم.
مطالب مرتبط:
ترفندهای افزایش فالوور در شبکههای اجتماعی
نظرات