تکنولوژی انقلابی ZF برای رفع مشکل فراگیر گیربکس خودروهای برقی

تکنولوژی انقلابی ZF برای رفع مشکل فراگیر گیربکس خودروهای برقی

چندی پیش شرکت شهیر آلمانی ZF که یکی از بزرگ ترین سازندگان جعبه دنده در جهان است از یک جعبه دنده ۲ سرعته برای خودروهای الکتریکی پرده برداری کرد و در خبرهای نیز تایید شد که پورشه تایکان به عنوان یکی از مورد انتظارترین خودروهای الکتریکی سال از جعبه دنده دو سرعته در محور عقب خود بهره می برد. همین موضوع بهانه ای شد تا به بررسی مزایا و معایب جعبه دنده در خودروهای الکتریکی بپردازیم. اگر بخواهیم توضیح سریعی درباره چرایی استفاده از جعبه دنده در خودروها بدهیم. باید عنوان کرد که موتورهای احتراق داخلی دربازه محدودی توانایی دور خوردن دارند و بسته به نوع رانندگی نیاز به افزایش و یا کاهش دور موتور وجود دارد که جعبه دنده این کار را برای موتور انجام می دهد. موتور با قرار گیری در زیر ۱۰۰۰ rpm خاموش می شود و با گذشتن از محدود قرمز آسیب می بیند به همین ...

متن کامل خبر در سایت دیجیاتو

    منبع خبر

    دیجیاتو

    دیجیاتو

    جدیدترین اخبار و مقالات دنیای بازی و سینما

      نظرات