eelo؛ جايگزيني براي اندرويد توليد مي كند

eelo؛ جايگزيني براي اندرويد توليد مي كند

استارتاپی به نام Eelo سعی دارد که نسخه جایگزینی برای سیستم عامل اندروید ایجاد کند. نسخه جدید برخلاف سیستم عامل معمولی اصراری برای استفاده از نرم افزار‌های پیش فرض گوگل ندارد و برای حفظ حریم خصوصی کاربران عملکرد مطمئن‌تری دارد.

به گزارش اکوسیستم، هدف این استارتاپ از تولید نسخه جدید اندروید این است که شرایطی را به وجود آورد تا کاربران را در حفظ حریم خصوصی خود یاری کند. استارتاپ ایلو معتقد است که سیستم عامل متن باز اندروید گوگل توجهی چندانی به مسئله حریم خصوصی کاربران ندارد.

در نسخه جدید اندروید، نرم‌افزارهایی بجز اپلیکیشن‌های پیش فرض گوگل نیز برای استفاده کاربران از سرویس‌هایی از جمله ایمیل، نرم‌ افزار‌های آنلاین مدیریتی، اپلیکیشن‌ها و ذخیره سازی ابری پیشنهاد می‌شود که عملکرد بهتری در حفظ حریم خصوصی کاربر دارند.

استارتاپ Eelo سیستم عامل جدید اندروید خود را برپایه نرم افزار سیستم عامل لاینیج LineageOS طراحی کرده است که خود به نوعی از سیستم عامل متن باز CyanogenMod الهام می‌گیرد.

استارتاپ Eelo

پروژه ایلو بر خلاف اندروید، سیستم عامل متن بازی نخواهد بود و براساس سوددهی طراحی نشده است، این موضوع باعث می‌شود کاربران بابت حفظ حریم خصوصی‌شان نگرانی کمتری داشته باشند. در حال حاضر گائل دوال (بنیانگذار استارتاپ ایلو) مسئولیت نظارت این پروژه را به عهده دارد، وی طراحی توزیع مندریک سیستم عامل لینوکس را در کارنامه کاری خود دارد.

دوال در مورد هدف خود از طراحی سیستم عامل اندروید Eelo می‌گوید: در سال ۱۹۹۸ توزیع مندریک لینوکس را طراحی کردم، زیرا طرفداری این سیستم عامل بودم و علاقه‌ای به ویندوز نداشتم. اکنون خوشحالم که موفق شدم لینوکس را به سیستم عاملی قابل اطمینان مبدل سازم. از آن زمان گوشی‌های هوشمند پا به عرصه وجود گذاشتند و بخش جدایی ناپذیری از زندگی روزمره کاربران تبدیل شدند، اما در عین حال متوجه شدم که هرچه بیشتر از آیفون و مک یا سرویس‌های گوگل استفاده ‌می‌کنم تنبل‌تر می‌شوم و حریم خصوصی من نیز به طور کلی از بین می‌رود.

بنیانگذار استارتاپ ایلو قصد دارد نسخه خامی از اندروید را برای کاربران تهیه کند که آنها با استفاده از آن قادر باشند حریم خصوصی خود را حفظ کنند. به همین دلیل وی یک پروژه جمع سپاری در سایت کیک استارتی ایجاد کرده است و به دنبال فراهم نمودن ۳۰ هزار دلار سرمایه برای تولید این نسخه ویژه از اندروید می‌باشد.

    نظرات