منابع آگاه میگویند گوگل نمیدانست چگونه باید «استیدیا گیمز» را اداره کند
اگرچه گوگل آمار دقیق کاربران استیدیا را منتشر نکرده، ولی بلومبرگ میگوید فروش کنترلر استیدیا و تعداد کاربران فعال ماهانه این سرویس صدها هزار عدد پایینتر از حد انتظار بوده است. با وجود این که بسیاری از اعضای تیم استیدیا میدانستند که پلتفرم آنها برای رقابت با کنسولهای گیمینگ آماده نیست، ولی هریسون اعتقاد داشت که باید استیدیا را به عنوان رقیبی تمام عیار برای پلتفرمهای سنتی گیمینگ معرفی کرد. یکی از کارمندان ناشناس این شرکت میگوید: «گوگل پس از صرف میلیونها دلار هزینه برای دو استودیوی بازیسازی خود نتوانست فرآیند پرهزینه و پیچیدهی لازم برای خلق بازیهای ویدیویی سطح بالا را هضم کند. تا همین حالا برای عرضه بازیهای بزرگ روی استیدیا میلیونها دلار هزینه کرده بود، اما میدانست که برای جذب کاربران به سمت پلتفرم خود به بازیهای انحصاری نیاز دارد. به گفته منابع آگاه، هدفگذاری گوگل به منظور خلق بازیهای ویدیویی برای سرویس استیدیا بغرنجترین مسئله شرکت بود. کارمندان استیدیا میگویند گوگل برای فروش بازیها روی بازیها سرمایهگذاری نمیکرد، این شرکت بازی میساخت تا استیدیا را بفروشد. خلق محتوا نیازمند نیروهایی بود که در گوگل وجود نداشت.» به همین دلیل آنها به سرعت شروع به استخدام نیروهای جدید کردند، ولی فرآیند گزینش چنان دشوار بود که جذب هر نیروی تازه ۹ ماه طول میکشید. با تداوم همهگیری در سال ۲۰۲۱، گوگل فهمید که هزینههای تولید یک بازی AAA میتواند تا چه اندازه زیاد باشد، و همین مسئله جذابیت تولید بازیهای انحصاری را برای استیدیا کم کرد. فیل هریسون در تاریخ ۲۷ ژانویه در ایمیلی اشاره کرد که استیدیا گیمز پیشرفت چشمگیری در زمینه ایجاد یک تیم پراستعداد و خلق بازیهای انحصاری قوی برای استیدیا داشته است. این شرکت گفت کارمندان متناسب با تواناییهای خود در بخشهای دیگر شرکت به کار گرفته میشوند، اما اکثر افراد تیم ۱۵۰ نفره طراحان بازی استیدیا از شرکت کنار گذاشته شدند. ولی اگر آنچه منابع داخلی استیدیا میگویند درست باشد، این شرکت احتمالا باید نحوه بازاریابی و اداره خدمات خود را تغییر دهد و آنها را به شکل بهتری با شرایط دنیای گیم سازگار کند.
متن کامل خبر در سایت دیجیاتو
نظرات