کارگروه توسعه و حمایت از کسب و کارها و ایده‌های خلاقانه آغار به کار کرد

کارگروه توسعه و حمایت از کسب و کارها و ایده‌های خلاقانه در ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری شکل گرفت و شروع به فعالیت کرد.

به گزارش اکوسیستم، هدف از شکل گیری این کار گروه، تسهیل گری کسب و کارهای نوپا، حمایت نمودن از استارتاپ‌ها، برطرف کردن موانع حقوقی شرکت‌ها و حمایت از ایده‌های خلاقانه در کسب و کار است. این کارگروه اولین جلسه خود در مورد برنامه ریزی و چشم انداز فعالیت‌های کارگروه را با حضور تنی چند از فعالان این بخش و نمایندگان نهادهای مسئول صبح روز گذشته در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار کرد.

به علاوه در این جلسه محورهایی از جمله مقررات زدایی و کاهش مجوزهای متعدد برای فعالیت کسب و کارهای نوپا و استارتاپ‌ها، پیشنهاد به وجود آمدن انجمن صنفی حقوقی کسب و کارهای اینترنتی بین شرکت‌ها، تجزیه و تحلیل آرای متفاوت صادر شده برای این کسب و کارها و بررسی وضعیت فعالیت نهادهای متولی کسب و کارهای اینترنتی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پس از آنکه اعضای کارگروه نظرات خود را در موارد فوق بیان کردند، نماینده ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی در مورد هر گونه حمایت قانونی برای پیشبرد اهداف این کارگروه و به کار گرفتن تمام توان ستاد در جهت حمایت و تسهیل گیری فعالیت این کسب و کارها قول مساعد داد.

    نظرات