نرخ بازگشت سرمایه 3 هزار درصدی فرنچایز، عاملی برای ایجاد کسب و کارهای پایدار

نرخ بازگشت سرمایه 3 هزار درصدی فرنچایز، عاملی برای ایجاد کسب و کارهای پایدار

مهدی فرهادی نیا (مدیر پروژه نخستین نمایشگاه توسعه کسب و کار تهران) گفت: نرخ بازگشت سرمایه در زمینه کسب و کار‌های فرنچایز (یا به طور مصطلح فرانچایز) و استارتاپ‌ ۳ هزار درصد است.

به گزارش اکوسیستم، وی در نشستی که با خبرنگاران راجع به نخستین نمایشگاه توسعه کسب و کار تهران داشت، اعلام کرد: حوزه های کسب و کاری که در این نمایشگاه حضور دارند. نوظهور هستند و مسلما این زمینه‌های نوظهور در توسعه کسب و کار ایران نقش تاثیرگذاری خواهند داشت.

مدیر پروژه نخستین نمایشگاه توسعه کسب و کار ضمن اشاره به آمار برگشت سرمایه برپایه اعلام بانک جهانی، گفت: نرخ برگشت سرمایه در بخش کشاورزی 30 درصد، صنعت 50 درصد و خدمات 100 درصد است؛ اما نرخ بازگشت سرمایه در عرصه تحقیق و توسعه 3 هزار درصد می‌باشد. به این ترتیب اگر صاحب یک کسب و کار در یک صنعتی از حوزه‌های زیر مجموعه کسب و کار خدمات مدیریتی، فرانچایز یا استارتاپ‌های مدیریتی سرمایه گذاری کند، به ازای هر 100 هزار تومان در طی 5 سال باید 3 میلیون تومان برگشت سرمایه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال پوست اندازی از اقتصاد منبع محور به سمت اقتصاد دانش بنیان هستیم، ادامه داد: در این راستا نمایشگاه توسعه کسب و کار کمک خواهد کرد و برپایی این نمایشگاه در تهران نیز با حضور سه حوزه خدمات مدیریتی، حوزه خدمات فرانچایز و استارتاپ‌ها مدیریتی است.

فرهادی نیا گفت: در صورتی که در زمینه فرانچایز فرهنگ سازی شود، جوانانی که در پی کسب و کار هستند، قادر خواهند بود کسب و کار پایداری را به وجود آورند.

وی در پایان اظهار داشت: اگر وارد فرانچایز شویم شغل‌های پایدار و کسب و کار دراز مدت گسترش خواهد یافت، زیرا مدلی را نشان می‌دهد که براساس آن آدم‌ها وارد کسب و کار استاندارد و سود تعریف شده می‌شوند.

    نظرات