گزارش فعالیت مجموعه فروشگاه‌های «Costco»

گزارش فعالیت مجموعه فروشگاه‌های «Costco»

گزارش فعالیت مجموعه فروشگاه‌های «Costco»

شرکت خرده‌فروشی کاستکو از فعالان برجسته عرصه خرده‌فروشی در کشور آمریکاست که فعالیت خود را از سال ۱۹۸۳ آغاز کرد. پس از والمارت از کاستکو می‌توان به‌عنوان برترین شرکت خدمات خرید حضوری و اینترنتی ایالات متحده آمریکا نام برد. دفتر مرکزی مجموعه کاستکو در شهر ایساکوآ  واقع در ایالت واشنگتن بنا شده است.

مدیریت

گرِیگ یلینِک در سال ۱۹۸۴ شروع به فعالیت در این شرکت کرد و از سال ۲۰۱۲ به‌عنوان مدیرعامل این مجموعه به همکاری خود با شرکت کاستکو ادامه داد. وی از موفق‌ترین مدیرعاملان مجموعه کاستکو به‌شمار می‌رود.

فضای فروش

شرکت کاستکو دارای ۷۸۵ شعبه در بیش از ۱۲ کشور جهان است. با ارائه  میانگین ۱۴۴هزارو۵۰۰ مترمربع فضای فروش، این شرکت قادر به پاسخگویی به طیف عظیمی از مشتریان و خریداران در تمامی این ۱۲ کشور است.

تعداد و رتبه کارکنان

مجموعه فروشگاه‌های خرده‌فروشی کاستکو دارای بیش از ۱۴۹هزار کارمند و کادر فروش در سراسر شعب خود است. طبق رتبه‌بندی و آمار ارائه‌شده در کشور آمریکا، کارکنان این شرکت دارای بالاترین رتبه از لحاظ درآمد و خدمات ارائه‌شده از جمله بیمه و... در مقایسه با رقبای مستقیم خود هستند. از پنج‌ستاره در نظر گرفته شده برای این رتبه‌بندی، کارکنان شرکت کاستکو دارای چهار‌ستاره هستند.

رقیبان مستقیم

از شرکت‌های خرده‌فروشی زیر می‌توان به‌عنوان رقبای مستقیم کاستکو در این عرصه نام برد:

  • والمارت (Walmart)
  • بست‌بای (Best buy)
  • کراگر (Kroger)
  • سم ز کلاب (Sam’s club)

ریز درآمد ۳ سال اخیر

Costco

۲۰۱۷

۲۰۱۸

۲۰۱۹

کل درآمد(بیلیون‌دلار)

۱۲۹.۰۲۵

۱۴۱.۵۷۶

۱۵۲.۷۰۳

درصد رشد کل درآمد نسبت به سال قبل

۸.۶۸%

۹.۷۳%

۷.۸۶%

درآمد خالص حاصل از فروش کالا(بیلیون‌دلار)

۱۱۱.۸۸۲

۱۲۳.۱۵۲

۱۳۲.۸۸۶

درصد رشد درآمد حاصل از فروش کالا نسبت به سال قبل

۸.۷۳%

۱۰.۰۷%

۷.۹۰%

درآمد ناخالص(بیلیون‌دلار)

۱۷.۱۴۳

۱۸.۴۲۴

۱۹.۸۱۷

درصد رشد درآمد ناخالص نسبت به سال قبل

۸.۳۸%

۷.۴۷%

۷.۵۶%

نکات تمایز کاستکو از شرکت‌های دیگر

* شرکت فروشگاه‌های کاستکو دارای رستوران‌های بسیار معروف در سطح کشورهای تحت پوشش است. سیاست این شرکت در حمایت و توسعه این رستوران‌ها، ایجاد برند غذایی تحت برند کاستکو و در نتیجه تبلیغ در مسیری جدید است.

* شرکت فروشگاه‌های کاستکو اولین مبتکر و ابداع‌کننده فروشگاه‌های انبار و سطح فروش همزمان است.

* اعضای باشگاه مشتریان این فروشگاه می‌توانند از مزایای مختلف کارت‌های عضویت این فروشگاه استفاده کنند. از جمله این مزایا می‌توان به تضمین قیمت تا خرید بعدی و امکان عودت کالا اشاره کرد.

* دستمزد و مزایای در نظر گرفته شده برای کارکنان این مجموعه، زبانزد تمامی خرده‌فروشان مطرح این عرصه است. میانگین حقوق پرداختی به کارگران فروشگاه‌ها در کشور آمریکا به ازای هر ساعت ۷.۲۵ دلار است، درحالی که آخرین پرداختی شرکت کاستکو به کارکنان خود به ازای هر ساعت ۲۰.۸۹ دلار بوده است. از این رو جمله معروف «بهتر است فروشنده این فروشگاه باشید تا سهامدارش» بین مردم آمریکا رایج است.

تغییرات در راستای شیوع کرونا

  • استخدام نیروهایی به‌منظور ضدعفونی فضای فروشگاه‌ها به صورت دائم؛
  • افزایش ۷.۵درصدی فروش اینترنتی از ۱۱.۶۷ بیلیون‌دلار به ۱۲.۵۵‌بیلیون‌دلار در پی گسترش نفرات و تمرکز بر فروش اینترنتی؛
  • افزایش حقوق کارکنان بخش عملیاتی و فروشگاهی به ازای هر ساعت ۲‌دلار؛
  • اختیاری کردن حضور فیزیکی کادر اداری و صدور مجوز انجام امور از راه دور؛
  • اجباری کردن پوشش صورت هنگام ورود به فضای فروشگاه.
لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات