استقرار مجدد سر ارزیاب جدید کارگزاری ارزیابی شرکت های دانش بنیان استان گیلان

استقرار مجدد سر ارزیاب جدید کارگزاری ارزیابی شرکت های دانش بنیان استان گیلان

رهام قلیچی مدیرعامل کارگزاری توسعه تجارت مدیران تعالی استان گیلان درخصوص تاریخچه کارگزاری گفت: از سال ۱۳۹۵ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۹۶ رسماً به عنوان کارگزاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در استان گیلان به فعالیت خود ادامه داد و در حدود ۷۸ شرکت را تا به امروز مورد ارزیابی قرار داد به دلیل تعویض سر ارزیاب جدید کارگزاری به مدت ۶ ماه از انتهای سال ۹۷ وقفه کوتاهی اتفاق افتاد که خوشبختانه چند روز پیش سر ارزیاب جدید مستقر شد .

هدف کارگزاری ارزیابی صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان است

دکتر قلیچی در خصوص خدمات قابل ارائه و مزیت های بهره‌مند شدن این کارگزاری گفت: در بحث دانش‌بنیان شدن ابتدا باید پرونده خود را تکمیل و به معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری ارسال کند معاونت جهت ارزیابی تایید صلاحیت آنها را به کارگزاری ارجاع می کند تا مورد بررسی قرار بگیرد پس از ارزیابی اولیه که توسط ما انجام می گیرد در نهایت ارزیابی کلی توسط دبیرخانه و برگزاری است که در تهران مستقر است صورت می‌گیرد.

ایشان در خصوص فرآیند دانش بنیان شدن تصریح کرد: از زمانی که پرونده به ما ارجاع داده می شود تا ۳۰ روز زمان داریم تا گزارش آنها را بررسی و ارسال کنیم پس از آن ۵ روز فرصت داریم تا پرونده را تکمیل کنید و در پروفایل در کارتابل کارگزاری مجموعه شرکت های توسعه تجارت مدیران تعالی قرار بگیرد همچنین وی افزود گرفتن این خدمات هیچ هزینه‌ای ندارد و کل هزینه توسط معاونت انجام می‌گیرد.

دکتر قلیچی مدیرعامل کارگزاری توسعه تجارت و تعالی در خصوص ارتباط کارگزاری با پارک علم و فناوری بیان داشت: پارک علم و فناوری گیلان نقش محوری کل استان را ایفا می‌کند یعنی پارک‌های علم و فناوری بازوهای مشورتی و اجرایی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری خستند و پارک علم و فناوری گیلان تمام همکاری‌های لازم را داشته و جزو پارک‌های موفق در کل کشور می باشد.

دکتر قلیچی در ادامه در خصوص دانش بنیان شدن شرکت ها اذعان داشت: تمام شرکت‌هایی که احساس می‌کنند دانشی را دارند که می‌تواند به روز باشد و یا یکسری خدمات فناوری را به صورت مهندسی معکوس انجام می‌دهند می‌توانند برای دانش بنیان شدن اقدام کنند تا پروند ایشان مورد بررسی قرار گیرد.

دکتر قلیچی با تاکید براینکه لزومی ندارد شرکت‌ها در پارک علم و فناوری گیلان مستقر باشند افزود: هر شرکت تولیدی و یا خدماتی که در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می کنند و یا روی اپلیکیشن‌ها کار می‌کنند و در واقع تولیداتشان تولیدات نرم‌افزار است می‌تواند در این کارگزاری شرکت و مورد ارزیابی قرار بگیرد.

نکته ی قابل توجه این است که هر شرکت تنها ۲بار فرصت دارد تا مورد ارزیابی قرار بگیرد و اگر دفعه اول رد بشود یکبار دیگر آن هم با فاصله زمانی می‌توانند شرکت کنند.

توصیه ی ما این است قبل از اقدام، حتما مشاوره بگیرند و بعد از مشاوره تشکیل پرونده بدهند.

دکتر قلیچی در خصوص ترویج و ترغیب شرکت‌ها گفت: در مباحث ترویج و ترغیب شرکت‌ها به صورت گروهی نشست‌ها و مشاوره‌هایی با همکاری پارک علم و فناوری برگزار خواهد شد.

هدف از نشست ها، مطرح کردن پرسش و دریافت پاسخ برای راهنمایی بیشتر و آماده‌سازی فضا و ذهن شرکت‌های تولیدی است.

وی در ادامه از فرایند دانش بنیان شدن صنایع استان بیان داشت: تمام شرکت‌هایی که فناوری نو و جدیدی را در بحث کاری خود دارند می‌توانند اقدام کنند تا پرونده آنها به معاونت ارجاع شود. در سایت علمی فناوری بخشی با عنوان مرکز ارزیابی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان وجود دارد که می‌توانند وارد شوند و توضیحات داده شده را مطالعه کنند.

از طرفی کارگزاری و پارک علم و فناوری گیلان هم این آمادگی را دارد که در نشست‌ها بتواند به سوالات تمام تولیدکنندگان و دوستانی که در صنعت معدن و حتی بخش تجارت فعال هستند پاسخ بدهد.

دکتر قلیچی در پایان با توصیه‌هایی برای شرکت‌ها گفت: شرکت‌ها با حضور در نشست‌ها از مزایای شرکت‌های دانش‌بنیان مطلع می‌شوند علاوه بر این از کمک‌هایی که معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری انجام می‌دهند و حائز اهمیت و بسیار شایان است می توانند بهره‌مند بشوند. همچنین از معافیت‌های مالی در بحث‌هایی مثل صندوق شکوفایی و نوآوری که با درصدهای بسیار کم می‌توانند برخوردار شوند.

لازم بذکر است راه‌های ارتباطی با این کارگزاری به شرح زیر می باشد :

نشانی: سبزه میدان خیابان بیستون روبروی صفاری کوچه نصرالله زاده یکم(مرکز آموزش بازرگانی استان گیلان)

شماره تماس: ۰۱۳۳۴۲۴۵

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری گیلان

منبع خبر

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان

پارک علم و فناوری گیلان یک پارک علم و فناوری در شهر رشت می باشد

    نظرات