۲۸ هزار فروشگاه اینترنتی در کشور دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند

به گزارش اکوسیستم، اسکویی خاطر نشان کرد که ارائه نماد اعتماد الکترونیکی به فروشگاه‌های اینترنتی و سایر کسب و کارهای آنلاین را در راستای ساماندهی آن‌ها و نیز اطمینان از درگاه پرداخت این سایت‌ها برای فروش آنلاین است.

وی با اشاره به این موضوع که در حال حاضر حدود ۲۸ هزار فروشگاه اینترنتی نماد الکترونیکی دارند افزود: درگاه و وب‌سایت سرویس دهی این کسب و کارها از امکان پرداخت برخوردار است.

معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: علاوه بر وب‌سایت‌هایی که دارای ای‌ نماد هستند، حدود ۱۰ هزار تقاضا نیز در سیستم مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای دریافت نماد الکترونیکی، ثبت شده است که البته بعضی فقط اطلاعات‌شان را وارد کرده‌اند و پرونده آن‌ها هنوز فعال نیست.

اسکویی از تلاش برای مقررات زدایی در جهت دریافت نماد اعتماد الکترونیکی کسب و کارهای آنلاین نوپا و استارتاپ‌ها خبر داد و افزود: از آنجایی که تمامی کسب و کارهای صنفی برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی، در ابتدا باید از اتاق اصناف پروانه فعالیت بگیرند، تلاش داریم که این مقررات و الزامات برای کسب و کارهای نوپا آسان سازی شود.

وی در پایان تاکید کرد: در این زمینه با هیات مقررات زدایی وزارت اقتصاد در حال مذاکره هستیم.

    نظرات