نمایشگاه CES آمریکا، بزرگترین نمایشگاه فناوری های مصرفی جهان

نمایشگاه Consumer Electronics Show که بزرگترین نمایشگاه در زمینه فناوری‌های مصرفی جهان است از سال 1967 هر ساله در ماه ژانویه در ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شد و پنجاهمین دوره این نمایشگاه نیز در سال 2018 میلادی از تاریخ 9 الی 12 ژانویه (۱۹ تا ۲۲ دی ماه) برگزار خواهد.

به گزارش اکوسیستم، در این نمایشگاه هر فناوری مورد استفاده مصرف کنندگان از یخچال تا هدست‌های واقعیت مجازی در معرض دید بازدید کنندگان خواهد بود. غول‌های فناوری دنیا نظیر گوگل، سامسونگ، ال جی، سونی و دل نیز، جدیدترین محصولات و فناوری‌های خود را در این نمایشگاه معرفی می‌کنند.

شرکت کنندگان این نمایشگاه را فعالان صنایع تشکیل می‌دهند و سالانه تقریبا 185 هزار نفر از اشخاصی که در صنایع یا رسانه‌ها فعالیت دارند در این نمایشگاه حضور می‌یابند.

بزرگترین شرکت کنندگان نمایشگاه CES

احتمالا گوگل با یک غرفه بزرگ در این نمایشگاه حضور خواهد یافت و بیشترین تمرکز خود را نیز روی محصولات Pixel 2، Pixel 2 XL، Google Home Mini و هدست واقعیت مجازی Daydream View می‌گذارد.

شرکت سامسونگ همواره یکی از شرکت کنندگان اصلی این نمایشگاه بوده است و در پنجاهمین دوره این نمایشگاه نیز با توجه به شایعات انتظار می‌رود که اخبار جدید و جالبی راجع به گوشی انعطاف پذیر این شرکت با عنوان Galaxy X در انتظار حاضرین باشد. به علاوه انتظار می‌رود Galaxy S9 نیز یکی از موضوعات داغ در غرفه سامسونگ باشد.

شرکت ال جی به عنوان پیشتاز فناوری‌های تلویزیون در CES حضور خواهد داشت و احتمالا مجموعه‌ای از فناوری‌های جدید در زمینه لوازم خانگی و تجهیزات موبایل را رونمایی کند.

شرکت دل نیز که یکی از بهترین‌های حوزه کامپیوتر در جهان است، احتمالا قصد دارد که پس از نمایش محصول XPS 13، جزئیات و ویژگی‌های آن را در CES‌ منتشر کند.

طی چند سال اخیر نمایشگاه CES به محلی برای رونمایی از خودروها مبدل شده است و انتظار می‌رود تعدادی از شرکت‌های خودروسازی نیز محصولات جدید خود را در این نمایشگاه معرفی کنند؛ بطور مثال قرار است شرکت Fisker خودرو الکتریکی خود موسوم به EMotion را در CES 2018 معرفی کند.

    نظرات