سامانه آنلاین محاسبه اجزای سیستم پمپ حرارتی زمین گرمایی و آبگرمکن خورشیدی

سامانه آنلاین محاسبه اجزای سیستم پمپ حرارتی زمین گرمایی و آبگرمکن خورشیدی


برای اولین بار در کشور سامانه آنلاین جهت محاسبه اجزای سیستم پمپ حرارتی زمین گرمایی و همچنین آبگرمکن خورشیدی توسط شرکت بهپویان ایجاد گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان، به نقل از شرکت بهپویان؛ اولین سامانه آنلاین محاسبه اجزای سیستم پمپ حرارتی زمین گرمایی و آبگرمکن خورشیدی برای اولین بار در کشور توسط شرکت دانش بنیان بهپویان امین منتظر مستقر در پارک علم و فناوری خراسان راه اندازی و در قالب دو جلد کتاب به چاپ رسید.

در این پروژه که توسط شرکت بهپویان و با همکاری شرکت گاز و سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی با موفقیت به اتمام رسید؛ مطالعات و تهیه دستورالعمل طراحی و اجرای انرژی های تجدید پذیر (آبگرمکن خورشیدی و پمپ حرارتی زمین گرمایی) جهت سامانه های تاسیساتی ساختمان در دستور کار قرار گرفت. از نتایج این پروژه می توان به چاپ دو جلد کتاب تخصصی زیر در زمینه آبگرمکن خورشیدی و پمپ حرارتی زمین گرمایی اشاره کرد:

  1. راهنمای طراحی، نصب و نگهداری پمپ حرارتی زمین گرمایی
  2. راهنمای طراحی، نصب و اجرای آبگرمکن خورشیدی

کتب نامبرده تنها مراجع بومی شده در زمینه طراحی، نصب و نگهداری پمپ حرارتی زمین گرمایی و آبگرمکن خورشیدی در کشور می باشند.

مهندس حامد مصلحی مدیر پروژه فوق در مصاحبه با روابط عمومی بهپویان گفت: آبگرمکن خورشیدی از جمله سیستم های غیر فعالی می باشد که می تواند با بهره گیری از تابش خورشیدی، حرارت مورد نیاز جهت آب گرم مصرفی و همچنین گرمایش ساختمان را فراهم نماید. با توجه به اینکه انرژی تابشی خورشید در ایران نسبت به میانگین جهانی در وضعیت مطلوبی قرار دارد، پتانسیل خوبی جهت استفاده از انرژی خورشید از جمله جهت آبگرمکن خورشیدی در کشور وجود دارد. پمپ حرارتی زمین گرمایی نیز از جمله سیستم های پر بازده تامین حرارت و برودت مورد نیاز ساختمان بوده که می تواند با بهره گیری از ثبات دمایی زمین، موجب کاهش مصرف انرژی سیستم سرمایش و گرمایش گردد.



لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    منبع خبر

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی

    پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک پارک علم و فناوری در شهر مشهد می باشد

      نظرات