«نوآوری» حلقه مفقوده صنعت اینشورتک در ایران است
پانزدهمین رویداد فینتکی فیناپ پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ با موضوع «اینشورتک» و با حضور صاحبنظران و متخصصان فناوریهای نوین بیمه در مرکز نوآفرینی پلنت از ساعت ۱۳ تا ۱۸ بهصورت آنلاین وهمراه با رونمایی از خدمت جدید بیمیتو و ازکی برگزار شد. در ادامه حامد شیداییان، بنیانگذار و رییس هیات مدیره ذهن چابک گفت: «در سالهای اخیر حوزههای مختلف در فضای API وارد شدهاند و در حال ارائه خدمات در این حوزه هستند. وی در ادامه به مفهوم بیمهگری باز اشاره کرد و گفت: «به کارگیری خدمات API در زمینه ارائه خدمات بیمهای را اوپن اینشورنس مینامیم و مفهوم بیمهگری باز این است که شرکتهای بیمهای بتوانند خدمات بیمهای خود را به صورت یک دستاورد جدید در اختیار مشتریان قرار دهند. حسین حسینی، قائم مقام مدیرعامل بیمه دانا در ادامه پانزدهمین رویداد فیناپ توضیحاتی درخصوص تغییرات روزافزون در حوزههای مختلف از جمله صنعت بیمه داد و گفت: «ما سه کار عمده در شرکت خود انجام میدهیم؛ اینکه میدانیم چه چیزی بفروشیم، کی بفروشیم و کجا بفروشیم. صارمی گفت: «ما نیازمند یک بازنگری اساسی در فرآیندهای بیمهای هستیم و در بحث پتانسیل نوآوریهای بیمهای در صنعت بیمه ایران میتوان به فرآیندها اشاره کرد. مظلومی تاکید کرد: «شرکتها در این حوزه از کانالهای مختلفی استفاده میکنند و برخی از این شرکتها در کنار اینکه دفاتر سنتی فروش خود را دارند، برای ارائه خدمات بهتر از روشهای مبتنی بر تکنولوژی نیز استفاده میکنند.» وی به شناخت مشتری در بحث صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: «یکی از رویکردهای اینشورتک رایانش شناختی است به این معنی که دادهها را بر مبنای شناخت مشتری پالایش میکنند. در اینشورتک شناخت مشتری اهمیت بسزایی دارد و باور ما این است که در این صنعت باید به نگاه شناختی به بیمه توجه ویژهای شود.» آخرین بخش فیناپ پانزدهم پنل تخصصی با موضوع «تحول دیجیتال در صنعت بیمه، ضرورت یا مد روز؟» بود که با حضور صاحبنظران این حوزه از جمله محمود کریمی مدیرعامل مرکز نوآفرینی پلنت، حامد ولی پور مدیرعامل بیمیتو و ازکی، مهدی ایمانی مهر قائم مقام مدیرعامل شرکت فناوران اطلاعات خبره, حامد عابدینی معاون نوآوری و برنامهریزی بیمه البرز و رسول قربانی سردبیر پایگاه خبری راه پرداخت با محوریت بررسی علل عدم پیشرفت در صنعت بیمه برگزار شد. در ابتدای این پنل حامد عابدینی، معاون نوآوری و برنامهریزی شرکت بیمه البرز با بیان اینکه تا رسیدن به تحول دیجیتال فاصله زیادی داریم گفت:» از نظر نوآوری تحول چندانی در صنعت بیمه رخ نداده است و نوآوری در صنعت بیمه به کندی پیش میرود. محمود کریمی مدیرعامل مرکز نوآفرینی پلنت در ادامه این پنل گفت: «ما به مسائل نگاه دیجیتالی نداریم و اگر با دیدگاه تفکر دیجتال به موضوع نگاه میشد به تغییر در صنعت بیمه میرسیدیم.
متن کامل خبر در سایت نوپانا
نظرات