دولت الکترونیک ابزاری برای ایجاد شفافیت

شروع به کار تعداد کمی از این پروژه‌ها مانند امضای الکترونیک یا دفاتر پیشخوان پیش از دولت یازدهم و دوازدهم بوده است. تا پایان دولت یازدهم اقدام‌های قابل توجهی در این حوزه صورت پذیرفت که از جمله آن می‌توان به این موارد اشاره کرد.: مواردی که در انتهای دولت یازدهم شروع شد و در دولت دوازدهم به‌صورت عملیاتی به‌کار گرفته شد شامل راه‌اندازی سامانه تدارکات دولت الکترونیک در شهریورماه ۱۳۹۲، اتصال تمام بیمارستان‌ها در طرح سلامت به نظام سلامت الکترونیک در سال ۱۳۹۳، پوشش کامل الکترونیکی شناسه ملی اشخاص حقوقی در سال ۱۳۹۳، راه‌اندازی گذرگاه عمومی خدمات دولتی GSB در سال ۱۳۹۵، بهره‌برداری از پایگاه اطلاعات و استعلامات مجوزها در سال ۱۳۹۵، بهره‌برداری از سامانه پنجره تجاری کشور در سال ۱۳۹۵، رونمایی از پروژه بیمه الکترونیک در سال ۱۳۹۶، رونمایی از سامانه کارپوشه ملی ایرانیان در سال ۱۳۹۶، ایجاد و توسعه زیرسامانه‌های جامع حمل‌ونقل در سال ۱۳۹۶، بهره‌برداری از پروژه دولت همراه در سال ۱۳۹۶ و اجرای تمام فعالیت‌های مالیاتی در قالب سامانه سنیم در سال ۱۳۹۶. به‌عنوان مثال: بهره‌برداری از سامانه تدارکات دولت الکترونیک با پوشش تمام معاملات در سال ۱۳۹۷، راه‌اندازی تمام سامانه‌های مرتبط با دفاتر پیشخوان در سال ۱۳۹۸، تکمیل گام نخست و طراحی و پیاده‌سازی گام دوم مالیات الکترونیک در سال ۱۳۹۸، رونمایی از پرونده سلامت الکترونیک و پروژه نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی آنلاین در سال ۱۳۹۸، رونمایی از درگاه ملی مجوزهای کشور در سال ۱۳۹۸، استقرار و عملیاتی‌سازی سامانه مدیریت حسابرسی کل خزانه در سال ۱۳۹۸، پیشبرد سامانه مبارزه با قاچاق، حذف دفترچه‌های بیمه در سال ۱۳۹۹، ایجاد سامانه یکپارچه حمل‌ونقل در سال ۱۳۹۸، توسعه سیستم یکپارچه نظارت بر رشته‌های بیمه‌ای در سال ۱۳۹۹، راه‌اندازی سامانه استعلام مدارک تحصیلی در سال ۱۳۹۹، ارائه سرویس کدپستی آنلاین در بیش از ۶۰۰ شهر کشور در سال ۱۳۹۹، تجهیز بسیاری از سامانه‌های دولتی به امضای الکترونیک مانند سامانه جامع تجارت و سامانه تدارکات دولت الکترونیک در سال ۱۳۹۹، راه‌اندازی ۹ سامانه مدیریت نظام اداری و خدمات دستگاه‌های اجرایی به کارکنان در سال ۱۳۹۹، تبدیل تمام حساب‌های اشخاص و تسهیلات به حساب‌های متمرکز در سال ۱۳۹۹، تکمیل فرایند الکترونیکی هویت اشخاص حقوقی در سال ۱۳۹۹، رونمایی از ابعاد مختلف سامانه جامع تجارت در سال ۱۳۹۹، رونمایی از سامانه مدیریت زمین در سال ۱۳۹۹. در راستای اطلاع‌رسانی خدمات دولت الکترونیک به مردم و همچنین رصد و پایش این پروژه‌ها، معاونت سیاستگذاری سازمان فناوری اطلاعات ایران به‌عنوان مجری طرح رصد و پایش پروژه‌های اولویت‌دار دولت الکترونیک کشور، اقدام به راه‌اندازی دفتر کنترل پروژه PMO این پروژه‌ها کرد و در ادامه برای سهولت دسترسی شهروندان به وضعیت پیشرفت این پروژه‌ها، سامانه‌ای راه‌اندازی کرده است.

متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو

    منبع خبر

    مدیر اینفو

    مدیر اینفو

    مدیر اینفو یک رسانه در شهر تهران می باشد

    نظرات