باور ۳۷۳ رونمایی شد

باور ۳۷۳ رونمایی شد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صبح امروز و با حضور حجت الاسلام حسن روحانی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سامانه پدافندی باور ۳۷۳ که با توانمندی بومی ساخته شده است، رونمایی شد.

دکتر روحانی همچنین در بازدید از قسمت‌های مختلف سامانه بومی پدافند هوایی باور ۳۷۳، از جمله لانچر ، رادار جستجوگر، رادار ردگیر، موشک صیاد ۴ و مرکز فرماندهی و کنترل با توضیح وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و متخصصان صنعت دفاعی کشور در جریان روند ساخت این سامانه بومی و کارکرد آن قرار گرفت.

رئیس جمهور در فرمان رونمایی از سامانه بومی پدافند هوایی باور ۳۷۳، گفت: به حول و قوه الهی و با توسل به روح امام هفتم موسی ابن جعفر (ع) و در آستانه هفته دولت از سامانه بومی پدافند هوایی برد و ارتفاع بلند باور ۳۷۳ رونمایی و دستور الحاق آن را به شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور صادر می‌نمایم.
رئیس جمهور سامانه پدافند هوایی باور ۳۷۳ را اقدامی ارزشمند، حائز اهمیت و هدیه‌ای بسیار بزرگ از سوی نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع برای مردم عزیز کشورمان دانست و تاکید کرد: این سامانه پدافندی از سامانه اس ۳۰۰ قوی‌تر و بسیار نزدیک به اس ۴۰۰ است و نقش مهمی در پدافند هوایی کشور دارد.

رییس جمهورحجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی در ادامه این مراسم، با همراهی معاون علمی و فناوری ریسس جمهوری و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های وزارت دفاع بازدید کرد.


پایان پیام/۲۴

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات