شرکت های دانش بنیان  با حمایت معاونت علمی مقابل تحریم ایستادند

شرکت های دانش بنیان با حمایت معاونت علمی مقابل تحریم ایستادند

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی رییس جمهوری ،ستاری در ادامه سفر یک روزه اش به استان مرکزی به سوال های خبرنگاران پاسخ گفت.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ضمن گرامیداشت هفته دولت ظرفیت های استان مرکزی را باتوجه به پیشینه صنعتی آن ،ارزشمند دانست و گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان را با تمام توان ادامه می دهیم.

رییس بنیاد ملی نخبگان درباره وضعیت شرکت های دانش بنیان نسبت به سالهای گذشته گفت:یکی از عواملی که باعث شد شرکت های دانش بنیان نسبت به سالهای گذشته از وضعیت مناسب تری برخوردار شوند مقابله با تحریم ها بود.شرکت های دانش بنیان با تکیه بر توانمندی متخصصان داخلی و بومی کردن محصولات ضمن مقابله با تحریم ها،وضعیت خود را نیز بهبود دادند.

برنامه های وسیع معاونت علمی برای مقابله با تحریم ها

ستاری در ادامه با اشاره به برنامه های معاونت علمی و حمایت از این شرکت ها برای مقابله با تحریم ها گفت:این معاونت برنامه های وسیعی در حوزه های گوناگون مانندمواد اولیه دارویی،حوزه دام و طیور آبزیان،واکسن های دامی و انسانی در حال پیاده سازی دارد و حمایت از شرکتهای دانش بنیان را با تمام توان ادامه می دهد.

اشتغال ۳۰۰هزار شغل مستقیم

ستاری در ادامه به خدمات ارایه شده از سوی معاونت علمی پرداخت و گفت:این معاونت ۱۴۰خدمت به شرکت های دانش بنیان و استارتاپها با توجه به سرایط و نوع عملکردشان ارایه می دهد که برخی معافیت های گمرکی و مالیاتی و‌ تسهیلات کم بهره را شامل می شود.

معاون رییس جمهوری در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره عملکرد شرکت های دانش بنیان در زمینه اشتغال گفت:در حال حاضر حدود ۴۵۰۰شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که توانسته اند ۳۰۰هزار شغل مستقیم ایجا‌د کنند و این جدا از شغل های غیر مستقیم است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در پایان ضمن اشاره به فروش ۹۰هزار میلیارد تومانی از انتظار افزایش ۳۰درصدی شرکت های دانش بنیان تا پایان سال خبرداد.

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات