در رویداد ارائه معکوس حوزه املاک و مستغلات چه گذشت

در رویداد ارائه معکوس حوزه املاک و مستغلات چه گذشت

رویداد ارائه معکوس (reverse pitch) حوزه املاک و مستغلات، 29 آذر ماه سال جاری در سالن همایش‌های سرزمین استارتاپ‌های سریر برگزار شد.

به گزارش اکوسیستم، فرایند ارائه یک پروژه در حضور سرمایه گذاران، موضوعی آشنا برای فعالان حوزه استارتاپی است؛ که شاید به تازگی بازدهی آن به منظور جذب سرمایه برای رشد و توسعه تیم‌ها و ایده‌های آنها کمتر از قبل باشد. اما در روش reverse pitch عکس این فرایند صورت می‌گیرد، به این شکل که این بار سرمایه گذاران برای تیم‌های استارتاپی ارائه خواهند داشت. در این روش معمولا شرکت‌ها و سرمایه گذارانی که زیرساخت‌ها یا تجهیزات مورد نیاز یک حوزه خاص را دارند و می‌خواهند برای رفع مشکل ویژه‌ای روی تیم‌ها سرمایه گذاری کنند، احتیاجات خود را برای تیم‌ها ارائه می‌دهند. تیم‌های شرکت کننده در جلسه ارائه، در صورت تمایل به کار در زمینه مورد نظر سرمایه گذاران، در قالب یک استارتاپ با آنها مذاکره می‌کنند و در صورتی که به توافق دست یابند، همکاری خود را آغاز می‌کنند.

رویداد ارائه معکوس در حوزه املاک و مستغلات با حضور مسئولین و شرکت‌های فعال در زمینه مسکن و مستغلات برگزار گردید. در این رویداد احمدپور (مدیر سامانه املاک کشور) در مورد زیرساخت ها، امکانات سامانه املاک، نقاط قوت و فرصت‌های پیش روی این سامانه صحبت کرد تا تیم‌هایی که منتظر ایده و فرصت هستند، برای کار کردن در زمینه موردنظرشان اعلام آمادگی کنند.

همچنین در بخش پرسش و پاسخ برنامه، مدیر سامانه املاک و مستغلات کشور با اشاره به اینکه به وجود آوردن شغل یک رکن اصلی در توانمند سازی تیم‌ها و شرکت‌های مترصد ایده و فرصت در صورت پذیرفته شدن طرح تحت حمایت این نهاد، محسوب می‌شود، گفت: این امر با مشارکت همگانی و بکار گرفتن ظرفیت‌های سازمان‌ها و نهادها میسر خواهد بود.

ایده‌ها و طرح‌هایی که توسط تیم‌های و شرکت‌های توانمند در این حوزه تا 30 دی ماه ارسال شده‌اند، پس از بررسی توسط کمیته کارشناسی ارزیابی می‌شوند و تیم‌های برتر تا 15 بهمن ماه سال جاری برای آغاز همکاری معرفی خواهند شد.

    نظرات