مشتری‌مداری هموار کننده مسیر موفقیت چرم...

مشتری‌مداری هموار کننده مسیر موفقیت چرم...

مشتری‌مداری هموار کننده مسیر موفقیت چرم مشهد

برند چرم مشهد که سال هاست در عرصه تولید پوشاک و کالهای چرمی مردانه و زنانه فعالیت می کند و تمرکز خود را روی ارایه کالای با کیفیت، قیمت مناسب و... معطوف کرده، برای هفتمین بار تندیس برند محبوب را از آن خود کرده است. به همین بهانه گفت و گویی را با بابک مصری، مدیرعامل برند محبوب ترتیب داده ایم که از نگاه تان می گذرد .

چه شد که مجددا برای هفتمین بار تندیس برند محبوب در دستان چرم مشهد جای گرفت؟

با توجه به اینکه تعیین‌کننده کسب تندیس برند محبوب در صنایع مختلف از جمله کیف و کفش و چرم، مشتریان هستند، لذا امسال هم لطف مردم خوب و قدرشناس ایران شامل حال ما شد و مجددا برای هفتمین بار انتخاب شدیم. دلیل کسب این افتخار تنها به این خاطر است که چرم مشهد همواره کالاهایی با کیفیت عالی و به‌روز و با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش بی‌نظیر به مشتریانش ارائه می‌دهد و این هفتمین تندیس وظیفه ما را به مراتب سنگین‌تر از گذشته می‌کند که همچنان تلاش کرده تا پاسخگوی نیازهای مشتری باشیم و هر روز بهتر از دیروز حرکت کنیم.

توان رقابتی صنعت چرم ایران را در بازارهای جهانی چگونه ارزیابی می‌کنید؟

چرم مشهد و همچنین برخی از سایر برندهای خوب پوشاک و چرم ایران کاملا توان این را دارند که با توجه به پیشرفت‌های بسیار خوبی که در سال‌های اخیر تجربه کرده‌اند، به بازارهای منطقه‌ای و حتی فرامنطقه‌ای نفوذ کرده و پنجه در پنجه رقبای ترک و غیره بیندازند. البته همیشه باید یادمان باشد که آنها سال‌ها تجربه صادرات و توسعه در کشورهای دیگر را داشته‌اند و باید با استراتژی صحیح و حرفه‌ای و با تیم مشاوران حرفه‌ای وارد این بازارها شد تا خدای ناکرده هزینه‌های سنگین و در نهایت شکست را تجربه نکنیم.

چرم مشهد برای جلب رضایت حداکثری مشتریانش چه مسیری را در پیش گرفته است؟

طراحی زیبا، تنوع محصولات با کیفیت برای سلایق گوناگون، محیط زیبا و فضایی دلنشین که حضور مشتری را در فروشگاه خاطره‌ساز کرده و همچنین ارائه خدمات پس از فروش مادام‌العمر روی محصولاتی که جذابیت خاصی را برای مشتری ایجاد ‌کند. در کنار تمام موارد ذکر شده همواره سعی بر حفظ و رعایت حقوق مصرف‌کننده و ارائه قیمت مناسب بوده‌ایم.

پروسه اشتغال‌زایی چرم مشهد طی سال جاری به چه صورت بود؟

در حال حاضر حدود ۶۵۰نفر در شرکت چرم مشهد مشغول به کار هستند و با احتساب کارگاه‌های پیمانکاری که انحصارا برای چرم مشهد کالا تولید می‌کنند، برای حدود ۲هزارنفر اشتغال ایجاد کرده‌ایم و با توسعه فروشگاهی و تولید، مطمئنا به اعداد فوق اضافه خواهد شد.

از نظر شما اساسی ترین عوامل در به موفقیت رسیدن بازار چرم چیست؟

خب اکثرا همان عواملی است که در بالا متذکر شدم یعنی طراحی مناسب و مطابق مد روز و اصطلاحا فشن، مشتری‌مداری و ایجاد فضای فروشگاهی دلنشین برای مشتری که حضورش را خاطره‌انگیز کند و همچنین برآورده کردن نیازهای مشتریان بر اساس ترندهای مد و فشن جهانی.

انتظارات شما در راستای توسعه صنعت و صادرات چرم از دولت چیست؟

این صنعت توانایی آن را دارد که یکی از صنایع اشتغالزا، ارزآور و رو به رشد کشور بوده و عوامل گوناگونی در آن می‌تواند موثر باشد؛ از جمله تامین منابع مالی ارزان قیمت و با بازپرداخت بلندمدت برای توسعه کارگاه‌های تولیدی و خرید و واردات ماشین‌آلات به روز چرم‌سازی و دوزندگی، حذف قوانین دست‌وپاگیر گمرکی برای واردات ملزومات و نیازمندی‌های تولید در این صنعت که قابلیت تولید داخلی ندارد. به عنوان مثال، سال گذشته یراق‌آلات ما بیش از ۱۰ماه در گمرک بندرعباس بود و ترخیص نشد و آن هم به دلیل داشتن قوانین اشتباه و غلط بانک مرکزی. با توجه به امواج پیاپی کرونا که در کشور اتفاق می‌افتد، تقاضا داریم دولت جدید هر چه سریع‌تر نسبت به واکسیناسیون تمامی کارگران کارخانجات (فارغ از سن آنها) اقدام کند تا چرخ تولید کشور از حرکت بازنماند. قوانین پیچیده ارز حاصل از صادرات هم سریعا اصلاح شود تا صادر‌کننده با اشتیاق و ذوق نسبت به فعالیت‌های صادراتی اقدام کند.

شرایط کنونی بازار چرم ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟

خب به هر حال شیوع ویروس منحوس کرونا صدمات بسیار زیاد و سهمگینی بر پیکر بازار و تولید و حتی زندگی روزمره مردم وارد کرده است که ان‌شاالله به زودی با واکسیناسیون گسترده شاهد برگشت بازار و تولید به روند عادی آن باشیم که بازار چرم هم از این قاعده مستثنا نبوده و با تولیدات خوبی که در این صنعت اتفاق می افتد، شاهد رشد و پیشرفت بازار چرم ایران خواهیم بود.

پیرامون برنامه های آتی چرم مشهد تا پایان سال ۱۴۰۰ توضیحاتی ارائه دهید.

روند توسعه فروشگاهی و به‌روزرسانی فروشگاه‌های با دکوراسیون قدیمی، ادامه خواهد داشت و به امید خدا چندین فروشگاه بزرگ و مدرن در شهرهای تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، قزوین و بندرعباس به شبکه فروشگاهی چرم مشهد اضافه خواهد شد. همچنین روند توسعه کارخانه و به‌روزرسانی خطوط چرم‌سازی و مدرن‌سازی خطوط دوزندگی از برنامه‌های ۱۴۰۰ چرم مشهد بوده که در حال انجام و پیگیری است.

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

    منبع خبر

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش

    تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات