وزیر ارتباطات از استارتاپ ها به دلیل اختلال‌های اخیر عذرخواهی کرد

وزیر ارتباطات از استارتاپ ها به دلیل اختلال‌های اخیر عذرخواهی کرد

طی چند روز گذشته اپلیکیشن‌های تلگرام و اینستاگرام بطور موقت در کشورمان مسدود شدند؛ همین امر سبب اعتراض کاربرانی شد که از طریق این سرویس‌ها کسب درآمد می‌کنند. به همین دلیل روز گذشته محمدجواد آذری جهرمی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) در توئیت خود از کاربرانی که به دلیل شرایط اخیر متضرر شده‌اند، غذرخواهی کرد.

به گزارش اکوسیستم، همانطور که وزیر ارتباطات نیز در توئیت خود اشاره کرد، دولت دوازدهم سعی بر این دارد تا توسط استارتاپ‌ها، با معضل بیکاری مبارزه کند. در همین راستا افشین کلاهی (نایب رئیس کمیسیون کسب و کارهای نوین اتاق بازرگانی ایران) از فعالیت 10 تا 15 هزار کسب و کار مجازی کشور در سرویس‌های تلگرام و اینستاگرام خبر داد، وی متذکر شد که اگر فیلترینگ دائمی شود، این کسب و کارها ورشکست خواهند شد.

وزیر ارتباطات از استارتاپ ها به دلیل اختلال‌های اخیر عذرخواهی کرد

جهرمی از مذاکره با شورای امنیت به منظور رفع محدودیت‌های فعلی خبر داد؛ به نظر می‌سد در روزهای آتی، کسب و کارهای کوچک اینترنتی که از بستر شبکه‌های اجتماعی برای فعالیت استفاده می‌کردند، بتوانند دوباره به شیوه سابق کسب درآمد کنند.

فارق از فروشگاه‌های مجازی در بستر شبکه‌های اجتماعی، یکی از مشکلات استارتاپ‌های ایرانی، نبود یک پیام رسان داخلی یا خارجی با قابلیت‌های تلگرام است. این پیام رسان، APIهای مختلفی را در اختیار شرکت‌ها و افراد قرار می‌دهد؛ از طرف دیگر ربات‌های تلگرام لااقل در نمونه‌های داخلی جایگزینی ندارند.

    نظرات